شناسهٔ خبر: 61917469 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تصاویری از فرار ساکنان بزرگترین شهر شمال کانادا از آتش‌‎سوزی/ رسیدن آتش به استان بریتیش کلمبیا

صاحب‌خبر -

شفقنا- ساکنان بزرگترین شهر شمال کانادا درحال فرار از آتش‌سوزی تاریخی این منطقه هستند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از فرانس24؛ آخرین ساکنان یلونایف، پایتخت سرزمین‌های شمال غربی کانادا، با نزدیک‌تر شدن آتش‌سوزی جنگلی به این شهر 20000 نفری، تلاش می‌کنند تا ضرب‌الاجل جمعه شب (به وقت کانادا) شهر را تخلیه کنند. آتش نشانان تلاش کردند تا تنها مسیر ورود و خروج یلونایف را برای تسهیل عملیات تخلیه باز نگه دارند.

زنی که خانواده‌اش روز یکشنبه شهر «هی ریور» در حومه یلوناف را تخلیه کردند، به سی‌بی‌سی گفت که وسیله نقلیه آن‌ها در حین عبور از میانه آتش شروع به ذوب شدن کرد، شیشه جلو ترک خورد و خودرو پر از دود شد که دیدن جاده را دشوار می‌کرد.

هنوز آمار رسمی از تعداد کسانی که موفق به فرار از شهر شده‌اند ارائه نشده اما هزاران نفر شهر و مناطق اطراف آن را ترک کرده‌اند. مقامات گفتند که تانکر‌های هوایی در طول شب ماموریت هایی را انجام دادند تا بزرگراه یلونایف را باز نگه دارند و خودروها را به مناطق امن راهنمایی کنند. در همین حال، شبکه ای از نگهبانان آتش نشانی، آب پاش ها و ماشین های آب پاش برای محافظت از شهر در برابر آتش، که تا 15 کیلومتری (9 مایلی) دیواره شهر حرکت کرده بود، ایجاد شده است.

مقامات کانادایی می‌گویند احتمالاً آتش آخر هفته(شنبه و یکشنبه) به حومه شهر خواهد رسید.

گفتنی است کانادا در سال جاری شاهد رکورد تعداد آتش‌سوزی‌های جنگلی بوده است. 5700 فقره آتش سوزی بیش از 137000 کیلومتر مربع (53000 مایل مربع) از مراتع و جنگل‌های کانادا را سوزانده است.

در همین حال منابع خبری از رسیدن آتش به استان بریتیش کلمبیا در کرانه غربی و اقیانوسی کانادا خبر می‌دهند. هزاران نفر از ساکنان بریتیش کلمبیا روز شنبه پس از تشدید آتش سوزی های جنگلی که استان غربی کانادا را مجبور به اعلام وضعیت اضطراری کرد، در حالت آماده باش تخلیه قرار گرفتند.

این استان که در کرانه اقیانوس آرام قرار دارد در 36 ساعت گذشته شاهد بادهای شدید و رعد و برق خشک بوده است که دلیل آن برهم کنش توده هوای سرد با هوای گرمی است که در تابستان گرم ایجاد شده است. این آتش سوزی های موجود در جنگل های استان را تشدید کرد و آتش سوزی های جدیدی را شعله ور ساخت.

این خبر را در فرانس24 ببینید

نظر شما