شناسهٔ خبر: 61914234 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زمان فروش ارز اربعین در بانک‌های عامل گیلان

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گیلان با اشاره به آغاز فروش ارز اربعین در بانک‌های استان گفت: کار فروش ارز اربعین از فردا ۲۸ مرداد در این استان شروع و زائران و سرپرستان خانوار، روزانه از ساعت ۱۰ صبح می‌توانند به شعب منتخب بانک‌های ملی، سپه، تجارت، صادرات، پارسیان و پست‌ بانک مراجعه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمدرضا رجبی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فروش ارز اربعین در بانک‌های استان اظهار کرد: کار فروش ارز اربعین از فردا شنبه ۲۸ مرداد در این استان شروع و  زائران و سرپرستان خانوار، روزانه از ساعت ۱۰ به شعب منتخب بانک‌های ملی، سپه، تجارت، صادرات، پارسیان و پست‌بانک مراجعه کنند. 

وی تاریخ اتمام فروش ارز اربعین را ۱۴ شهریورماه اعلام کرد و گفت: حداکثر مبلغی که هر زائر می‌تواند خرید کند ۲۰۰ هزار دینار عراق با نرخ فروش ارز اسکناس درج شده در سامانه ارزی ملی «سام» است که به‌ صورت روزانه به‌ روزرسانی می‌شود. 

دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گیلان با تأکید بر لزوم توجه ثبت‌نام زوار اربعین در سامانه سماح افزود: طبق دستور، فروش ارز تنها به زائرانی اعطا می‌شود که در سامانه سماح ثبت‌نام و کد پیگیری را دریافت کردند.

رجبی با بیان اینکه توزیع ارز اربعین از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۵ روز‌های غیرتعطیل انجام می‌شود، تصریح کرد: به واسطه به‌ روزرسانی نرخ فروش ارز اسکناس مندرج در سامانه ارزی ملی «سام» به‌ صورت روزانه، زائران از ساعت ۱۰ به شعب منتخب بانک‌های ملی، سپه، تجارت، صادرات، پارسیان و پست‌بانک مراجعه کنند. 

وی یکی از شرایط دریافت ارز اربعین را داشتن اصل کارت ملی هوشمند دانست و بیان کرد:  فروش ارز به زائرین پنج سال به بالا (متولدین ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ به قبل) امکان‌پذیر است و مدارک مورد نیاز برای تحویل ارز زائران بالای ۱۵ سال، ارائه اصل کارت ملی و گذرنامه معتبر است.

به گفته دبیر شورای هماهنگی بانک‌های گیلان زائران بین پنج تا ۱۵ سال برای در یافت ارز اربعین به جای کارت ملی، اصل شناسنامه ارائه دهند کفایت می‌کند. 

رجبی با اعلام جزئیات چگونگی دریافت ارز اربعین توسط افراد گفت: سرپرستان خانوار می‌توانند به‌ منظور تحویل ارز اربعین خریداری شده اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان با ارائه اصل تمامی مدارک هویتی خود و اعضای خانواده به شعبه انتخابی در زمان خرید ارز مراجعه کنند.

وی با اشاره به ۲۴ ساعته بودن فرآیند فروش ارز در سامانه«سام» تصریح کرد: درخواست فروش ارز برای افراد بالای ۱۸ سال با کنترل تطابق شماره ملی، شماره موبایل و کارت بانکی صورت خواهد گرفت و برای افراد پنج تا ۱۸ سال امکان فروش ارز با شماره موبایل والدین یا اعضای خانواده میسر خواهد بود. 

مدیر امور شعب بانک ملی گیلان همچنین با اشاره به نحوه فروش ارز اربعین به مشتریان بانک ملی افزود: فروش ارز اربعین به مشتریان بانک ملی تنها در بستر پیام‌رسان بله و اپلیکیشن بام و در دیگر بانک‌ها به‌ صورت سنتی و با حضور در شعب انجام ‌می‌شود.

به گفته رجبی، بانک ملی شعبه میدان دکتر حشمت و شعبه بلوار گلسار در رشت، بانک ملی شعبه میدان شهدا در لاهیجان، بانک ملی شعبه خیابان میرزاکوچک خان در بندر انزلی، بانک ملی شعبه خیابان امام خمینی در لنگرود، بانک ملی شعبه خیابان امام خمینی در رودسر، بانک ملی شعبه بلوار امام خمینی در منجیل، بانک ملی شعبه میدان امام خمینی در تالش و بانک ملی شعبه خیابان امام خمینی خیابان حاجی عباسی در آستارا برای حویل ارز به مشتریان بانک ملی درنظر گرفته شده است. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

نظر شما