شناسهٔ خبر: 61913460 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

اخبار

صاحب‌خبر -

پیشنهاد رضا فیاضی برای دیدن یک تئاتر
رضا فیاضی که میهمان ویژه دو نمایش «شب روی سنگفرش خیس» به کارگردانی میکائیل شهرستانی و «پرده در پرده» به کارگردانی رویا اسدی بود، از زحمات میکائیل شهرستانی برای تربیت بازیگران آینده تقدیر کرد. به گزارش روابط عمومی تماشاخانه سنگلج؛ این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت‌وگویی کوتاه به زحمت و تلاش میکائیل شهرستانی برای تربیت نسل آینده بازیگران پرداخته و گفت: سالهاست که میکائیل را می شناسم و با کارهایش آشنایی دارم. می‌بینم که برای بچه‌ها چه زحمتی می‌کشد. همیشه اجراهایی که داشته اجراهای موفقی بوده است. وی درباره نمایش «پرده در پرده» تصریح کرد: یک کار ترکیبی دیدم. کاری کلاسه و هم اجرای نمایشنامه. پرده‌ای از تمرینات و هم پرده‌ای از نمایش‌های آقای رادی. امیدوارم مردم بیایند و این کار را ببینند. معمولا وقتی که اسامی برای مردم آشنا نباشد، کمتر به آن توجه کنند ولی مطمئن هستم که با یک تبلیغ درست و درمان می‌توان تماشاگر را برای دیدن این کار ترغیب کرد. ذائقه تماشاگر را می توان هدایت کرد. فیاضی تصریح کرد: میکائیل در کارش موفق است و چهره‌هایی که می‌آیند و در کارش بازی می‌کنند، ارزش بازی کردن در سینما و تلویزیون و تئاتر این مملکت را دارند. خودشان را با کارشان معرفی می‌کنند. به دلیل آموزشی که دیده‌اند در کارشان پخته شده‌اند. نمایش‌های «پرده در پرده» و «شب روی سنگفرش خیس» تا ۱۰ شهریور در نوبت های ۱۸.۳۰ و ۲۰.۱۵ بر صحنه تماشاخانه سنگلج هستند.

اکشن کره ای برای اسکار ۲۰۲۴ 
«آرمان‌شهر بتنی» به عنوان نماینده کره به اسکار امسال معرفی شد. کره جنوبی فیلم اکشن درام فاجعه‌ای «آرمان شهر بتنی» را به عنوان نماینده خود به رقابت بهترین فیلم بین‌المللی اسکار نود و ششم فرستاد. کره جنوبی که با «انگل» برنده جایزه بهترین فیلم بین‌المللی اسکار شد، اکنون «آرمان‌شهر بتنی» را به عنوان نماینده خود به رقابت امسال معرفی کرده است.
 این فیلم که دومین فیلم کارگردان ام تائه‌وا است، در سئولی رخ می‌دهد که بر اثر زلزله‌ای عظیم ویران شده است. یک ساختمان در میان این خرابه‌ها به پناهگاهی برای ساکنانش بدل می‌شود، اما آن‌ها باید کاری کنند که دیگران متوجه‌شان نشوند. این فیلم ۹ آگوست در سینماهای کره اکران شد و در هشت روز اول اکرانش ۱۶.۲ میلیون دلار فروش کرده است. به گزارش مهر از ورایتی، شورای فیلم کره (KOFIC) با معرفی این فیلم به اسکار گفت؛ هدفشان از انتخاب امسال این بود که فیلمی در سطح جهانی با یک ستاره بزرگ را به این رقابت بفرستند. لی بیونگ هون که قبلا در فیلم «جی.آی جو: تلافی» و «قرمز ۲» و فیلم‌های برتر کره‌ای چون «شیطان را دیدم»، «عصر سایه‌ها» و «یک زندگی تلخ و شیرین» بازی کرده، چهره‌ای شاخص برای این هدف بود. 

انیمیشن میازاکی در جشنواره سن‌سباستین 
«پسر و مرغ ماهی خوار» هایائو میازاکی افسانه زنده دنیای انیمیشن هفتاد و یکمین جشنواره سن سباستین را افتتاح می‌کند.  به گزارش ورایتی، انیمیشن حماسی هایائو میازاکی اسطوره زنده دنیای انیمیشن با عنوان «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار» که جدیدترین اثر استودیو جیبلی ژاپن است، ۲۲ سپتامبر به عنوان فیلم افتتاحیه هفتاد و یکمین جشنواره سن سباستین به نمایش درمی‌آید. این فیلم برای افتتاحیه جشنواره‌ تورنتو هم انتخاب شده و با این انتخاب مجدد ۲ جشنواره مهم اسپانیایی و کانادایی در برابر آخرین اثر میازاکی سرتعظیم فرود می‌آورند.  با نمایش «پسر و مرغ‌ماهی‌خوار» در سن سباستین اولین نمایش اروپایی فیلم رقم خواهد خورد. جشنواره سن‌سباستین دیروز پنجشنبه با اعلام این خبر عنوان کرد این چهارمین باری است که فیلمی از این فیلمساز ژاپنی در جشنواره سن سباستین به نمایش در می‌آید، اما برای اولین بار است که در بخش اصلی آن شرکت می‌کند. میازاکی پیش از این با «شهر اشباح»، «پونیو روی صخره کنار دریا» و «باد برمی‌خیزد» در سن سباستین حضور داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما