شناسهٔ خبر: 67724929 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کارشناس مذهبی:

عاشورا، صحنه حیات و ممات اسلام بود

تهران- ایرنا- یک کارشناس مذهبی از عاشورا به عنوان صحنه حیات و ممات اسلام یاد کرد و گفت: اگر عاشورا رخ نمی‌داد، از اسلام چیزی جز تفکراتی مانند داعش نمی‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از موسسه فرهنگی هنری موعود عصر (عج)، حجت الاسلام حسین آقامیری در نشست ماهانه فرهنگ مهدوی با عنوان نقش پنهانی یهود در واقعه خونین کربلا گفت: عاشورا صحنه حیات و ممات اسلام و مصاف دو تمدن است. اگر ما شرایط دوران پیش از شهادت سیدالشهدا (ع) را ببینیم و با بعد از آن قیاس کنیم، به این نتیجه می رسیم که اگر عاشورا رخ نمی داد، از اسلام چیزی جز تفکراتی مانند داعش نمی ماند؛ چون اسلام اموی عین داعش است.

وی در ابتدا به قدمت دشمنی برخی از یهودیان دوره صدر اسلام و قبل از آن با رسول اکرم (ص) و خاندان ائمه پرداخت و گفت: تقابل و دشمنی یهود با خاندان عصمت و طهارت به ۳۰۰ سال قبل از بعثت پیامبر باز می گردد. برخی از یهودیان در ابتدا نمی خواست پیامبری به دنیا بیاید و قوم یهود برای تحقق این منظور برای خاندان پیامبر از جد اعلای آن حضرت تا جناب مُطلب، مسائل زیادی ایجاد کردند و حتی تا ترور بزرگان خاندان نیز پیش رفتند و این روند علیه وجود مبارک پیامبر و در ادامه وصی و فرزندان آن حضرت رخ داد.

عاشورا، صحنه حیات و ممات اسلام بود حجت الاسلام حسین آقامیری، پژوهشگر مذهبی

این پژوهشگر مذهبی افزود: پیامبر اکرم (ص) توسط جریان نفوذ شهید شده و این امر آنچنان بوده است که جریان نفوذ می گفت، دیگر نمی توان پیامبر را تحمل کرد. رسول خدا (ص) به یک قدمی فلسطین یعنی موته رسیده و قلعه هایی را فتح کرده بود که تا پیش از آن امکان پذیر نبود. اگر یک سال از عمر مبارک پیامبر باقی مانده بود، فلسطین را فتح می کرد.

وی ادامه داد: آن قلعه هایی که با قدمت ۳۰۰ ساله به بهانه زندگی کردن قوم یهود ساخته شده بود، در حقیقت خاکریزهایی بودند که بر سر راه پیامبر قرار گرفتند تا پیامبر را معطل کنند که حضرت، فلسطین را فتح نکند و آخرین خدعه آنها علیه پیامبر، قضیه مسمومیت ایشان بود.

امام حسین (ع) برای شهادت یا حکومت قیام نکرد

آقامیری از شهادت حضرت علی (ع) به عنوان اولین فساد بنی اسرائیل یاد کرد و گفت: اشعث، نفوذی عاص بن وائل در لشکر علی (ع) در صفین بود. کسی که حکمیت را بر امیر مومنان (ع) تحمیل کرد، اشعث بود. ابوموسی اشعری نیز برگزیده اشعث بود. چون ۱۹ روز به ابن ملجم پناه می دهد تا در شب نوزدهم امام را بکشد. حضرت علی (ع)، اشعث را یهودی و یهودی زاده می دانستند.

وی، شهادت امام حسن مجتبی (ع) را از توطئه های یهود برشمرد و گفت: دوران امام حسن (ع) پیچیده ترین دوران اسلام است و اولین ضربه ای که بر پیکره جریان نفوذ وارد شد، توسط حسن بن علی (ع) رخ داد. با وجود این، نه مردم آن زمان و نه بعد از ۱۴۰۰ سال اهمیت اقدام آن حضرت را درک نکردند.

این کارشناس مذهبی افزود: جریان یهود تمام قدرت خود را در واقعه عاشورا نشان داد. امام حسین (ع) برای مواجهه با ارتجاع حکومت از اصول و سنت رسول خدا قیام کرد، نه برای شهادت و نه برای حکومت. ریشه شهادت حضرت سید الشهدا به دوشنبه ۲۸ صفر یعنی روز شهادت پیامبر باز می گردد. چون یهود اولین قدرت نمایی خود را بعد از شهادت پیامبر اعمال و در ثقیفه بنی ساعده خلیفه تعیین کرد.

وی با بیان شباهت های امام حسین (ع) و حضرت یحیی گفت: یکی از نکات این است که یک مقوله حذف می شود. چون حضرت یحیی نیز مقتول به دست یهود است؛ با این تفاوت که وقتی سر یحیی را بر تشت طلا می گذارند و به محضر پادشاه می برند، پادشاه بنی اسرائیل با دیدن سر یحیی از حالت مستی خارج می شود، ولی یزید حتی با دیدن قرآن خواندن سر مبارک امام حسین (ع) به هوش نمی آید.

عاشورا، صحنه حیات و ممات اسلام بود

تلاش برای تحریف عاشورا

آقامیری افزود: جریان یهود در مواجهه با حرکت سیدالشهدا یک خطای محاسباتی داشت و آن هم حضور موثر حضرت زینب (س) بود. آن حضرت طوری عمل کردند که تمام نقشه یهود بر باد رفت و یهود در ادامه برای مقابله با عاشورا به سراغ تحریف رفت. جریان یهود در جعل حدیث، تحریف تاریخ و تدوین روایت های جدید و بی بنیاد بسیار ماهر بود و تلاش می کرد با تغییر روایت ها زمینه را برای کشتن فراهم کند و زمانی که دید، نمی تواند عاشورا را حذف کند، تمام توان خود را برای تحریف آن به کار برد.

وی افزود: آنچه وظیفه ماست، ایجاد زمینه برای طلب عدل است، آن هم در سطح جهانی، این ایده که بقیه الله الاعظم (عج) برای جنگیدن می آیند، کاملا دروغ است. حضرت جنگ دارند ولی فقط با معاندین نه با مستضعفین فکری. اگر زمینه برای عدالت طلبی فراهم شود، زمینه ظهور فراهم و تسریع خواهد شد و تا زمانی که عدالت به عنوان مطالبه جامعه مطرح نباشد، مسئله ظهور در محاق باقی خواهد ماند.

این استاد حوزه تاکید کرد: بنابراین تقابل با اسرائیل یک تقابل سیاسی نیست، بلکه یک تقابل اعتقادی بوده و جریانی است بلند که از زمان قابیل آغاز شده و امروز به ما رسیده است و غزه، خاکریز این نبرد در برابر جریان نفوذ کنونی است. امروز اساس طاغوت و هژمونی (سلطه) دستگاه استکبار اسرائیل است و تا این طاغوت سرنگون نشود، عبارت لااله الا الله محقق نخواهد شد.

نظر شما