شناسهٔ خبر: 61910051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطیب نماز جمعه زاهدان:

جلوگیری از ایجاد التهاب وظیفه مسولانه همه است

خبرگزاری صدا و سیما

خطیب نماز جمعه زاهدان: مسئولان و مردم هوشیاری خود را در جهت وحدت و امنیت پایدار حفظ کنند.

صاحب‌خبر -

جلوگیری از ایجاد التهاب وظیفه مسولانه همه است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: حمله تروریستی دشمنان انقلاب به حرم مطهر حضرت شاهچراغ و شهادت و زخمی شدن عده‌ای از هموطنان مظلوم و بی گناه، نشان از ضعف دشمن و اقدام کوردلانه آن‌ها دارد.
آیت الله محامی با بیان اینکه مردم هوشیاری خود را باید در قبال چنین مسائلی حفظ کنند. افزود: در حال حاضر دشمنان میهن اسلامی تلاش بر ایجاد ناامنی و ضربه وارد کردن به امنیت کشور دارند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: دشمن همواره به دنبال التهاب‌آفرینی و خدشه وارد کردن به امنیت است از این جهت که امنیت پیش نیاز همه پیشرفت‌هاست و دشمن امنیت ما را نشانه گرفته و ما در سیستان و بلوچستان باید هواس خود را جمع کنیم چرا که گاهی تندروی ها از اطراف قضایا مانع فروکش کردن التهابات و ترمیم آن است و یا حتی بر اثر مطامع شخصی یا منافع دشمنان بیرونی به دنبال تشدید التهابات هستند که مردم و مسئولان باید در این جهت هوشیار باشند.
خطیب نماز جمعه زاهدان با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان سپاه پاسدران انقلاب اسلامی، ادامه داد: خدمات سپاه در عرصه دفاع مقدس، دوران شکل گیری انقلاب، دوران سازندگی و رفع محرومیت نشانه تلاش شبانه روزی این نهاد به نظام اسلامی و ملت ایران است.

وی  اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تحلیل جامعی از نقش ویژه سپاه پاسداران در دفاع از انقلاب اسلامی، حضور پر افتخار در دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی، محرومیت زدایی و رسیدگی و کمک به مردم در حوادث و نیز حفظ امنیت ارائه نمودند.
وی همچنین به تفویض اختیارات وِیژه به استاندار از سوی رئیس جمهوراشاره کرد و تاکید کرد:امید است با توجه رئیس جمهور به استان، مشکلات رفع و شاهد رشد روز افزون در عرصه‌های مختلف باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مقام معظم رهبری هشدار می‌دهند که باید خود را حفظ کرده و تقوا را رعایت کنید و اگر می‌خواهید پاسدار انقلاب اسلامی باشید باید ابتدا پاسدار خود بوده و با تهذیب نفس خود را از شهوات حفظ کنید.

آیت‌الله محامی گفت: مردم ما در سیستان و بلوچستان اهمیت این فرمایشات مقام معظم رهبری را به خوبی حس می‌کنند چه از نقش آفرینی سپاه در حوزه تامین امنیت و محرومیت زدایی و چه توصیه‌های ایشان برای حفظ وحدت که امیدواریم توفیق داشته باشیم تا در این مسیر روشن گام برداریم.
پاسخگویی مسئولان سازمان حج و زیارت به نمازگزارن در برنامه میز خدمت بخشی از برنامه‌های نماز جمعه زاهدان بود.

نظر شما