شناسهٔ خبر: 61907470 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

از قول سرمربی به کسب مدال در هانگژو تا حمایت سرپرست وزارت ورزش از تیراندازان

مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک صبح امروز از اردوی تمرینی تیم ملی تیراندازی با کمان بازدید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در ادامه بازدید‌های خود از فدراسیون‌های ورزشی صبح امروز (جمعه) به فدراسیون تیراندازی با کمان رفتند تا با مربیان، تیراندازان و مسئولان این رشته به صحبت بپردازند.

در ابتدای غلامرضا شعبانی‌بهار در بازدید سرپرست وزارت ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک از اردوی تیم ملی تیر اندازی با کمان اظهار کرد: ملی‌پوشان ریکرو حاضر در اردو، روز یکشنبه اردوی کره جنوبی را پیش رو دارند. ۷، ۸ نفر در این اردوی مشترک پنج روزه هستند و بلافاصله راهی اردوی دیگری در کره می‌شوند که مجموع آن ۲۰ روز خواهد بود. ملی‌پوشان بعد از این اردو‌ها بلافاصله راهی هانگژو می‌شوند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه اولیه، هشت سهمیه برای بازی‌های آسیایی هانگژو داشتیم که رشته کامپوند ما جزو مدال آوران است. هونگ، سرمربی تیم ملی چهار نفر را برای رشته کامپوند و چهار نفر را برای رشته ریکرو انتخاب کرد تا ریکرو، کسب سهمیه المپیک کند. 

سونگ چیل هونگ سرمربی کره‌ای تیم کشورمان هم در این بازدید گفت: ورزشکاران در اردوی تیم ملی در حال تلاش هستند. ورزشکاران کامپوند‌ها تمام تلاش خود را برای حضور در بازی‌های آسیایی و ورزشکاران ریکرو برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت نقش تجهیزات در ورزش تیراندازی با کمان عنوان کرد: در تیراندازی با کمان بخش مهم تجهیزات است و اگر به دنبال جایگاه خوبی در مقابل رقبا هستیم باید از بهترین تجهیزات و امکانات به روز استفاده و در کنار آن به مسابقه برویم.

هونگ در خصوص پیش‌بینی مدال‌های نمایندگان کشورمان در بازی‌های آسیایی عنوان کرد: در ریکرو انفرادی و تیمی می‌توانیم به برنز برسیم، در کامپوند آقایان هم انتظار طلای انفرادی داریم و نقره تیمی کامپوند را پیش‌بینی می‌کنم. 

به گزارش آنا، همچنین کیومرث هاشمی در جریان این بازدید خطاب به تیراندازان گفت: بازی های آسیایی در سطح قاره به اندازه المپیک برای ما اهمیت دارد بنابراین این رویداد متفاوت از سایر مسابقات است و عملکرد مجموعه کاروان به عنوان عملکرد ورزش کشور تلقی می شود. در اینچئون هم در رشته تیروکمان توانستیم توسط اسماعیل عبادی به مدال طلا برسیم و همین مدال طلا به توسعه این رشته ورزشی کمک کرد تا جوانان زیادی به این رشته روی بیاورند.

وی افزود: توسعه تیروکمان از مدارس باید مد نظر قرار گیرد، زیرا کمک می‌تواند تا افراد مستعد زیادی را شناسایی کنیم. به نظرم بد نیست سرمربی تیم ملی هم از نزدیک مسابقات استعداد‌های برتر را ببیند تا از دل آن نفرات خوبی را برای آینده این رشته انتخاب کند.

سرپرست وزارت ورزش گفت: شاخص و فاکتور مهمی که در موفقیت کمانداران نقش دارد، بحث تمرکز است که در اوج مسابقات باید کمانداران با تمرکز بسیار بالا موفق شوند. بنابراین توجه جدی به دستورات سرمربی و داشتن تمرکز کافی می‌توان بهترین نتیجه را به دست آورد. البته رسالت و وظیفه اصلی شما تمرین کردن است.

وی افزود: وظیفه ما حمایت و پشتیبانی از تیم ملی تیروکمان است و انتظار می‌رود شما هم با تمام تلاش تمرینات خود را پیش ببرید و بهترین نتایج را کسب کنید. 

انتهای پیام/

نظر شما