شناسهٔ خبر: 61881774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انتخاب رشته کنکور دغدغه دانش‌آموزان و والدین

با اعلام نتایج کنکور، انتخاب رشته مناسب دغدغه دانش‌آموزان و والدین آن‌ها است، چون آینده آن‌ها تا حد زیادی بستگی به رشته انتخابی آن‌ها دارد.

صاحب‌خبر -
انتخاب رشته کنکور دغدغه دانش‌آموزان و والدینبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، به گفته کارشناسان شناخت استعداد و توانمندی فرزندان از موارد مهم در تعیین آینده و سرنوشت‌شان و شکوفایی و بالندگی آن‌هاست.
 
با توجه به اعلام نتایج کنکور از امروز چهارشنبه ۲۵ مرداد، دغدغه خانواده کنکوری‌ها، انتخاب رشته مناسب برای آن‌هاست، چون آینده آن‌ها تا حد زیادی بستگی به رشته انتخابی آن‌ها دارد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای پرورش و استعدادیابی دانش‌آموزان، این اداره کل امسال برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته است که از آن جمله توزیع کتاب رایگان بین دانش‌آموزان کمتر برخوردار استان است.
 
علی موحدی ادامه داد: همچنین شش ماه مستمر چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌ها دوره‌های توانمندسازی برای دبیران، و کارگاه مشاوره برای دانش‌آموزان پایه ۱۲ برگزار کردیم که این اقدام با توجه به تاثیر ۴۰ درصدی نمره پایه دوازدهم در کنکور انجام گرفته است.
 
وی اضافه کرد: مراکز ۱۲ گانه مشاوره نیز هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان و کنکوری‌ها را برعهده دارند و برنامه‌ریزی شده با ارتقاء توانمندی معلمان و مشاوران، از ابتدای مهر امسال تا افق ۱۴۰۴ جزء ۱۰ استان برتر کشور در کنکور باشیم.
 
عضو کمیته کنکور مرکز مشاوره تخصصی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: خانواده اولین نهادی است که می‌تواند استعداد کودکان را کشف و پرورش دهد و آن هم از طریق آزمون و خطا و حضور در دوره‌های آموزشی مختلف امکان پذیر است.
 
محبت مِنبری افزود: پس از آن هدایت تحصیلی دانش‌آموزان را با بازدید از مشاغل گوناگون انجام می‌دهیم، اما مشکل اصلی مراکز مشاوره با خانواده‌هاست که اصرار و پافشاری آن‌ها بر انتخاب رشته تحصیلی خاص برای فرزندان است.
 
وی به خانواده‌ها توصیه کرد: با اطلاعات کامل و توجه به استعداد فرزندشان به اتفاق هم برای انتخاب رشته در مراکز مشاوره حضور یابند.
 
<div id="video-display-embed-code_10019252"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3947968/10019252?width=800&height=405"></script></div>

نظر شما