شناسهٔ خبر: 61853815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساماندهی ۵۰ نمازخانه بین راهی ایلام

خبرگزاری صدا و سیما

مدیر ستاد اقامه نماز ایلام گفت: ۵۰ نمازخانه بین راهی ایلام برای ایام اربعین حسینی ساماندهی شده اند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فیض الله رضایتی با بیان اینکه ۵۰ نمازخانه بین راهی ایلام برای ایام اربعین حسینی ساماندهی شده اند، ساماندهی ۵۰ نمازخانه بین راهی ایلامگفت: بستر‌های لازم برای اقامه نماز جماعت در سطح مساجد استان از جمله استقرار روحانی و امام جماعت بایستی فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه ۲۱ تا ۳۰ مرداد به عنوان دهه فرهنگی ترویج معارف نماز و مساجد نامگذاری شده است، افزود: وظیفه اصلی ستاد اقامه نماز ترویج و توسعه فرهنگ نماز است، این ستاد در سه بعد برای توسعه و ترویج فرهنگ نماز تلاش می‌کند و این بعد‌ها شامل حوزه فرهنگی، آموزشی و نظارت و ارزیابی است.
 
رضایتی یادآور شد: در بعد فرهنگی، مسائل فرهنگی، مسابقات کتابخوانی، تجهیز کتابخوانه‌ها و انتشار صد‌ها کتاب با موضوع نماز در سطح کشور انجام می‌پذیرد و سعی شده است که در هر استان یک کتابخوانه تخصصی نماز دایر گردد و این امر در استان ایلام به مناسبت فرارسیدن دهه ترویج فرهنگ نماز و مسجد در حال پیگیری است.
 
وی اضافه کرد: در بعد آموزشی نیز عموماً در سطح آموزش و پرورش و در سطح ادارات برنامه‌های آموزشی مختلفی داریم که در طول سال انجام می‌پذیرد البته که بیش از ۷۰ درصد کار ما با آموزش و پرورش است، زیرا اگر فرهنگ نماز در سطح آموزش و پرورش و برای کودکان نهادینه شود بسیاری از مشکلات ما رفع خواهد شد.
 
مدیر ستاد اقامه نماز استان ایلام با اشاره به وجود حدود ۴۵۰ مسجد در شهرستان‌های مختلف استان، یادآور شد: هم اکنون برقراری نماز‌های جماعت در حدود ۵۰ درصد از این مساجد با حضور روحانی برگزار می‌شود.

نظر شما