شناسهٔ خبر: 61839837 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پیشرفت ۸۸ درصدی تونل کبیرکوه

خبرگزاری صدا و سیما

تونل کبیرکوه بزرگترین تونل جاده‌ای در راه‌های اصلی کشور است که تا به حال ۸۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ یکی از بزرگترین طرح‌های حوزه‌ راه کشور تونل کبیر کوه به طول ۶ هزار و ۸۰۰ متر و در ۸ مقطع است که ۸۸ پیشرفت ۸۸ درصدی تونل کبیرکوهدرصد پیشرفت فیزیکی دارد .

تونل کبیر کوه که در حد فاصل شهرستان‌های آبدانان و دره شهر قرار دارد تونلی که قرار است در آینده‌ای نزدیک جزئی از مسیر ارتباطی عتبات عالیات باشد.

رستمی رییس اداره حمل و نقل جاده‌ای شهرستان آبدانان گفت: بهره برداری از تونل کبیرکوه باعث حذف ۸۷ پیچ خطرناک، کاهش بالای ۵۰ درصد سوخت ماشین آلات و وصل کردن شهر‌های شمالی به شهر‌ها و بنادر جنوبی می شود.

به گفته‌ رحمانی فرماندار آبدانان از محل دور اول سفر رییس جمهور برای تونل و راه‌های دسترسی آن حدود ۶۹۰ میلیارد تومان مصوب شده که ۵۳۰ میلیارد تومان معادل ۷۷ درصد تخصیص داده شده تا به امروز که در صورت تخصیص به موقع اعتبارات دیگر تا دهه‌ فجر امسال (۱۴۰۲) به بهره برداری می رسد.

عزیزی پیمانکار تونل کبیرکوه بیان کرد: از ۱۱ کیلومتر راه دسترسی، یک کیلومتر و از ۶ کیلومتر تونل ۹۰۰ متراز لاینینگ باقی مانده است.

کلنگ احداث تونل کبیرکوه سال ۸۹ به زمین زده شد و حفاری، آن شهریور ۹۲ آغاز شد و تا به حال ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

 

<div id="video-display-embed-code_10010758"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3945767/10010758?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما