شناسهٔ خبر: 60106250 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روند تکمیل تونل کبیر کوه آبدانان از سر گرفته شد 

خبرگزاری صدا و سیما

با گذشت۱۳ سال از آغاز عملیات اجرایی تونل کبیر کوه آبدانان، کمبود اعتبار تکمیل این طرح زیر بنایی را به درازا کشیده است که پس از ۱۹ ماه وقفه روند تکمیل این تونل از سر گرفته شد .

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ یکی از بزرگترین طرح‌های کشور در حوزه‌ راه سازی تونل کبیر کوه آبدانان است که سیزده سال از شروع عملیات اجرایی آن میگذرد.
 
پیمانکار این پروژه با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی تونل کبیر کوه، کمبود اعتبار را از علل طولانی شدن طرح تونل عنوان کرد و اظهار داشت: ۱۹ ماه است کار لاینینگ تونل که در حال انجام بود متوقف شده بود که اینک با تزریق ۵۰ میلیارد تومان اعتبار، کار لاینینگ مجدد شروع شده که سه کیلومتر انجام شده و دو کیلومتر باقی مانده است.
 
عزیزی افزود: برای تکمیل تونل ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که در صورت تخصیص به موقع این تونل تا دهه‌ی فجر ۱۴۰۲ به بهره برداری میرسد 
 
به گفته‌ نوری مهندس ناظر طرح تونل، مجموع راه‌های دسترسی تونل کبیر کوه ۱۵ کیلومتر است که تا به حال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
 
تونل کبیرکوه با طول ۶ کیلومتر علاوه بر آنکه باعث کاهش مسیر و حذف ۳۰۰ پیچ خطرناک است باعث می‌شود شهر‌های شمالی و مرکزی کشور به بنادر جنوبی وصل شوند.

نظر شما