شناسهٔ خبر: 61814340 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

پالایشگاه آبادان خط مقدم تولید و شکست تحریم ها؛

پهلو گیری نخستین کشتی حمل گاز مایع LPG در آبادان پس از 110 سال

مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت: نخستین محموله گاز مایع گرم LPG به همت کارکنان شرکت نفت آبادان و در راستای شکست تحریم‌های ظالمانه و گسترش صادرات کشور، پس از 110 سال از اسکله شماره هفت پالایشگاه آبادان بارگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از آبادان، حکیم قیم امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: صبح امروز کشتی حمل گاز مایع در اسکله شماره هفت مقابل پالایشگاه آبادان پهلو گرفت و برای نخستین مرتبه در تاریخ ۱۱۰ ساله پالایشگاه نفت آبادان، گاز LPG را برای انتقال از آبراه بین المللی اروند دریافت خواهد کرد.

او گفت: دسترسی پالایشگاه آبادان به آب های آزاد همیشه یک مزیت محسوب می شد اما جنگ تحمیلی زیرساخت های صادراتی اسکله های پالایشگاه آبادان را به طور کامل تخریب کرد که سال گذشته موضوع استفاده مجدد از این ظرفیت به طور جدی دنبال شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت آبادان از افزایش ظرفیت خوراک و محصول های پالایشگاه و بندر صادراتی ماهشهر و افزایش درآمد ارزی با فروش LPG و دیگر محصول ها همچون V.B و نفتا، کمک به استمرار تولید پایدار و افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان در کنار ذخیره سازی و انتقال فرآورده ها به بندر صادراتی ماهشهر را از عوامل موثر در اجرایی شدن این تصمیم برشمرد.

قیم با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده، راه اندازی اسکله های شماره 9، 8، 7D ،7C، 7B ،7A مصوب شد، به اقدام های انجام شده در این راستا اشاره کرد و افزود: برای فعال سازی این اسکله ها در حدود 12 هزار متر مکعب از اروند رود لایروبی، چندین کیلومتر خطوط لوله 6 و 8 و 10 اینچی از مخازن ذخیره تا اسکله ها احداث شد و تجهیزات بازوی بارگیری محصول های مختلف در اسکله احداث و نصب شد.

مقام عالی وزارت نفت در شرکت پالایش نفت آبادان به آماده سازی خطوط انتقال و بازوی بارگیری محصول های نفتا و نفت خام، نفت گاز و نفت سفید، تعمیر و بازسازی خطوط 6 و 10 اینچی انتقال فرآورده ها از پالایشگاه تا اسکله، آماده سازی و پیش راه اندازی خطوط، تعمیر و بازسازی خطوط آب آشامیدنی کشتی و بخار آب و هوای کارخانه ای، مقاوم سازی و بازسازی نقاط تخریب شده سطح اسکله و رنگ آمیزی محوطه سایت اسکله ها، نصب فندرهای ضربه گیر، تعمیر و تجهیز ساختمان اداری و عملیات دریایی و اسکله و نصب دستگاه رادیو و برقراری خطوط ارتباطی بی سیم و تلفنی را به عنوان دیگر اقدام های انجام شده برشمرد.

او اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده و مساعدت اداره و ارگان های برون سازمانی، مجوزهای لازم برای راه اندازی اسکله های پالایشگاه اخذ شد و نیروی انسانی مورد نیاز برای انجام عملیات پهلو گیری و بارگیری کشتی نیز آموزش و مستقر شدند و همچنین برای افزایش ایمنی بیشتر خطوط آتش نشانی و تجهیزهای اطفای حریق نیز بازسازی و نوسازی شد.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان در ادامه به تولید بیش از ۲۵ درصد از محصول های پالایشی کشور در این پالایشگاه و برنامه ریزی برای فروش محصول های تولید شده مازاد در بازارهای بین المللی در کنار تامین نیازهای کشور اشاره و بیان کرد: با توجه به اقدام های انجام شده، پالایشگاه آبادان به روزهای اوج خود نزدیک می شود و امید است مردم مقاوم آبادان و خرمشهر شاهد برکات این تحول بزرگ در منطقه باشند.

قیم در پایان از پشتیبانی و حمایت بی‌دریغ  وزیر نفت و معاون وزیر در شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین همکاری صمیمانه مدیر اداره بندر آبادان و سازمان محیط زیست استان خوزستان و شهرستان آبادان که در انجام این رخداد تاریخی نقش قابل توجهی داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما