شناسهٔ خبر: 61795838 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی از اولین کاتالیست ایرانی صادراتی بنزین

اولین کاتالیست ایرانی صادراتی بنزین به ارزش ۴ میلیون یورو و به حجم ۲۲ تن برای استفاده در پالایشگاه‌های فراسرزمینی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در آیین رونمایی از این محصول گفت: توانستیم با اقدام‌هایی که انجام می‌دهیم در حوزه فراسرزمینی ورود کنیم و ضمن انتقال تجهیزات و دانش فنی در بخش مواد شیمیایی و کاتالیست هم این اغناگری را به کارفرمای خودمان انجام شود که در سطح رقبای بین‌المللی محصولات را در چارچوب استانداردهای بین‌المللی عرضه کنیم.  

سالاری افزود: امروز در حوزه فراسرزمینی تجهیز و دانش فنی را منتقل کردیم و با هماهنگی و همراهی که فی‌مابین وجود دارد، توانستیم نفت خام را در پالایشگاه فراسرزمینی فرآورش و تبدیل به محصول کنیم. زمانی در کشور ما بنزین صادر می‌شد و بنزین در باک خودروهای فراسرزمینی می‌رفت و امروز دانش فنی منتقل شده و نفت خام را به بنزین تبدیل می‌کند. این به برکت نظام است که دانش فنی تبدیل به بنزین می‌شود و آن بنزین در باک خودروی مصرف‌کننده آن کشور قرار می‌گیرد.  

 مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تأکید کرد: امروز دستاورد سفری که ریاست‌جمهوری به حوزه دریایی کارائیب داشتند و تفاهم‌نامه‌هایی را که آنجا مبادله شد در داخل کشور می‌بینیم.

 رضایی مدیر فنی این شرکت تولیدکننده نیز گفت : پیش از این، این نیاز پالایشگاه هدف، توسط آمریکا تامین می شد. 

پیش از این هم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفته بود تا پایان تابستان تولید نفت کشور به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

گزارش از یاسر بهشتی

<div id="video-display-embed-code_10001229"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3943220/10001229?width=600&height=350"></script></div>

 

 

 

 

 

نظر شما