شناسهٔ خبر: 68235582 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پرداخت ۳۷ درصد از مطالبات کلزاکاران گلستانی پرداخت ۳۷ درصد از مطالبات کلزاکاران گلستانی

مدیر کل تعاون روستایی گلستان با اشاره به پرداخت حدود ۳۷ درصد طلب کلزاکاران استان گفت: پرداخت مطالبات کشاورزان در دست شرکت‌ها و کارخانجات بخش خصوصی است و تعاون روستایی فقط مباشر خرید بود.

صاحب‌خبر -

محمدرضا جامی گفت: کشاورزان گلستانی ۱۰۵ هزار تن محصول کلزا به ارزش ۳ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان به بخش خصوصی فروختند که از این میزان تا کنون ۱ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان معادل ۳۷ درصد پرداخت شده است.

او ادامه داد: در ازای مشوق‌های داده شده توسط معاونت توسعه بازرگانی و معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به بخش خصوصی، مقرر شد ۲۵ شرکت و کارخانه محصول کلزا را با قیمت هر کیلوگرم ۳۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری کنند و بر این اساس متولی پرداخت نیز این شرکت‌ها هستند.

جامی ادامه داد: مکاتباتی برای اصلاحیه ماده ۱۶ دستورالعمل خرید محصول و الزام شرکت‌های خریدار برای پرداخت وجه توسط وزیر جهاد و معاونین توسعه بازرگانی و زراعت انجام شده تا روند پرداخت مطالبات کشاورزان تسریع شود.

مدیر تعاون روستایی گلستان ادامه داد: به دلیل حجم بالای تولید کلزا در استان و از آنجایی که این محصول قابل نگهداری نبود تصمیم بر این شد تا این محصول به ۴ کارخانه روغن کشی استان تحویل و آنجا خشک و نگهداری شود.

پهلوانان معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی در گلستان نیز با اشاره به پیگیری‌های استاندار برای تسریع در پرداخت و ارسال نامه برای معاون اول رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: مطالبات باقی مانده به زودی پرداخت شود.

نظر شما