شناسهٔ خبر: 61792802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمهیدات ناوگان حمل و نقل مازندران برای زائران اربعین

حوزه حمل و نقل جاده‌ای مازندران برای جابه‌جایی ایمن زائران اربعین تمهیدات لازم ارائه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاد ه‌ای مازندران با اشاره به اینکه سفر‌های اربعین امسال از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد گفت: بر اساس آمارمسئولان وزارت راه وشهرسازی بعنوان متولی اصلی اجرای عملیات اربعین، امسال مدت زمان اجرای این عملیات به منظور جلوگیری از ازدحام زائران، طولانی‌تر شده است.
جهانیان با بیان اینکه امسال ۶۰۰ سرویس سفر به پایانه‌های مرزی راهپیمایی اربعین پیش بینی شده افزود: مقدمات برای تجهیز ۷۰ سرویس اتوبوس اعزام زائران نیز برای زمان پیک اعزام فراهم شده و برای افزایش توان ناوگان حمل و نقل استان در جابه‌جایی زائران با بهره گیری از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی برای افزودن چند دستگاه استیجاری از کشور‌های همسایه به ناوگان حمل و نقل هم مذاکرات لازم صورت گرفت.
وی همچنین با اشاره به اینکه امسال با توجه به سفر‌های پایان تابستان بخشی از ظرفیت ناوگان حمل و نقل باید در داخل استفاده شود، گفت: ۱۰ درصد ظرفیت ناوگان برای این امر پیش بینی شد که توصیه می‌شود به منظور همکاری با ناوگان ریلی در ارائه خدمات به زائران اربعین بخشی از سفر‌های غیرضروری تعویق شود.
به گفته جهانیان؛ قیمت نهایی بلیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای از ۲۷ مرداد اعلام می‌شود و برای افرادی که اکنون عازم هستند تا اعلام نهایی علی الحساب دریافت می‌شود.
پارسال به دلیل استقبال زیاد زائران در چند روز ابتدایی انجام عملیات اربعین، بسیاری از افراد در پایانه‌های مرزی شلمچه و مهران پشت مرز باقی ماندند و همچنین تعدادی از زائران هم به دلیل کمبود اتوبوس و ناوگان هوایی با مشکل مواجه شدند که به گفته مسئولان امسال تمامی زیر ساخت‌ها در پایانه‌های مرزی به صورت کامل آماده شده و ناوگان حمل‌ونقل هم برای جابه جایی زائران آماده هستند.

نظر شما