شناسهٔ خبر: 61787285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

خلجی در گفت‌وگو با ایلنا:

برخی از پروژه‌های بر زمین مانده آیینه دق مردم شده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: امروز بسیار واضح است رئیس‌جمهور به استانی تشریف نمی‎‌برد مگر این که مشاهده کند پروژه‌ای بر زمین مانده است.

صاحب‌خبر -

سپهر خلجی  در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که سفرهای استانی رئیس‌جمهور چه میزان توانسته پاسخگوی مطالبات مردم باشد، گفت: اساس این سفرهای استانی غیر از اینکه در آنها دولت ارتباط وثیقی با مردم دارد، اجرای طرح‌های بر زمین مانده است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: امروز بسیار واضح است رئیس‌جمهور به استانی تشریف نمی‎‌برد مگر اینکه مشاهده کند یک پروژه‌ای ۲۵ یا ۲۷ سال است که مانده است. 

وی ادامه داد: به طور مثال جاده پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد  از زمان سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۷۳ یا ۷۴ آنجا مصوب شده است و جزو پروژه‌های سفر رهبری است، امروز چه سالی هستیم؟ سال ۱۴۰۲، این طرح در طول تمام دوره‌ها از سال ۷۴ قبل از اینکه این دولت بیاید تقریبا ۷۰ درصد پیشرفت کرده بود در همین یکسال و نیم ۳۰ درصد پیشرفت کرد که تمام شد، نسبت‌ها را که بگیریم بسیار معنادار می‌شود در طول ۲۵ سال ۷۰ درصد پیشرفت داشته است اما در طول این ۲ سال ۳۰ درصد پیشرفت داشته است. 

خلجی ادامه داد: سد چمشیر که افتخار صنعت سدسازی کشور است از زمان مرحوم آقای هاشمی کار مطالعاتی‌اش آغاز شد، بعد از ایشان ۴ رئیس‌جمهور آمد؛ اما این دولت اهتمام گذاشت و منابع را تامین و کار را تمام کرد. درحال حاضر این سد آب کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر را تامین می‌کند که البته بوشهر مقداری کار دارد اما جزو سدهایی است که آب ۳ استان را تامین می‌کند. 

وی با اشاره به افتتاح فاز یازده پارس جنوبی عنوان کرد: این طرح جزو طرح‌های بر زمین مانده بود، همه کشورهایی که اینجا بودند رها کردند و رفتند اما این دولت آمد پای کار و سرمایه‌گذاری کرد و یک کار بی‌نظیر در عالم مهندسی انجام داد که خود آقای وزیر نفت گزارش می‌دادند در دنیا این سابقه نبوده است یک سکویی را از یک جا جدا کنند سپس آن را حمل و جای دیگر نصب کنند و  این کارها جزو افتخارات بزرگ ما است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت تاکید کرد: رویکرد سفرهای استانی این است طرح‌هایی که جلوی چشم مردم در استان‌ها تبدیل به آئینه دق شده بود را به اتمام برسانیم. شما مشاهده می‌کنید ساخت طرحی زمانی که یک بچه‌ای ۵ سالش بوده آغاز شده و او امروز ۳۰ ساله شده  اما هنوز به ثمر نرسیده و این بد است.

وی تاکید کرد: دولت واقعا اهتمام گذاشته که این طرح‌ها را تمام کند و به عنوان دولت تکمیل‌کننده و تمام‌کننده انشالله گره‌ای از زندگی مردم باز کند، زیرا طرحی که ۲۰ سال پیش کلنگش زده شده است بالاخره برای رفع نیازی بوده و این بد است که آن را ۲۰ یا ۲۵ سال نگهداریم مردم چه حسی پیدا می‌کنند؟ ما باید کمک کنیم این مشکلات حل شود.

خلجی اظهار داشت: اولویت دولت تکمیل طرح‌های بر زمین مانده و مصوب کردن بعضی از طرح‌هایی است که مورد نیاز است زیرا شرایط روز ایجاب می‌کند طرح‌های جدیدی داشته باشیم که تمام تلاش‌مان این است که این کار را توأمان باهم انجام دهیم.

وی با تاکید بر این‌که پروژه‌های بر زمین مانده بسیار مهم هستند، اظهار داشت: همین جاده پاتاوه به دهدشت یک جاده مهم و ترانزیتی است که ارتباط شمال به جنوب را برقرار و نزدیک ۱۰۰ کیلومتر مسیر را کوتاه تر می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما