شناسهٔ خبر: 68361220 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

المیادین بررسی کرد

دروغ‌هایی که ارتش اسرائیل درمورد عملیات حزب الله گفت

المیادین در گزارشی نوشت: پس از آغاز عملیات اربعین حزب‌الله در عمق اراضی اشغالی، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات نظامی، به سرعت افکار عمومی را با ادعاهایی مبنی بر رهگیری موفقیت‌آمیز هزاران موشک به سمت پایتخت گمراه کردند، اما دبیرکل حزب الله خیلی سریع این ادعاها را رد کرد و حقیقیت را افشا کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خبرگزاری المیادین در گزارشی نوشت پس از آغاز عملیات اربعین حزب‌الله در عمق اراضی اشغالی، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از مقامات نظامی، به سرعت افکار عمومی را با ادعاهایی مبنی بر رهگیری موفقیت‌آمیز هزاران موشک به سمت پایتخت گمراه کردند، با این حال، دبیرکل حزب الله خیلی سریع این ادعاها را رد کرد و آنها را به عنوان اطلاعات نادرست عمدی افشا کرد.

رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که نیروهای اشغالگر اسرائیل (IOF) با موفقیت عملیات حزب الله را در تلافی ترور فرمانده فواد شکور خنثی کردند و تاکید کردند که آنها قبل از شلیک به سکوهای پرتاب موشک حزب الله در لبنان حمله کردند.

سید نصرالله، دبیرکل حزب‌الله با نام‌گذاری عملیات اربعین، جزئیات این عملیات را منعکس کرد و ادعاهای اسرائیل را که قبل و بعد از آن انجام شده بود، رد کرد. وی تاکید کرد که روایت اسرائیل از این رویدادها «مملو از دروغ» است که نشان دهنده ضعف ذاتی موجودیت اسرائیل است.

دروغ‌هایی که ارتش اسرائیل درمورد عملیات حزب الله گفت

حزب الله چند موشک شلیک کرد؟

رسانه‌های اسرائیلی به نقل از منابع نظامی اسرائیل ابتدا مدعی شدند که «در حمله حزب الله حدود ۲۱۰ موشک و حدود ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین از لبنان به سمت شمال اسرائیل شلیک شد».

سید نصرالله این ادعاها را رد کرد و گفت: «برنامه اولیه ما پرتاب ۳۰۰ موشک در این عملیات بود، اما ۳۴۰ موشک شلیک کردیم و دشمن هیچیک را خنثی نکرد و عددی را فاش کرد که از ادعای دروغ اسرائیل پیشی گرفت.

آیا اسرائیل به سکوهای پرتاب موشک حزب الله حمله کرد؟

علاوه بر این، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که رژیم اشغالگر اسرائیل اعلام کرده که «هزاران موشک‌انداز حزب الله در حملات پیشگیرانه به طور همزمان توسط حدود ۱۰۰ فروند جنگنده نیروی هوایی ارتش آمریکا مورد اصابت قرار گرفتند»، اما سید حسن تأکید کرد که «ادعای دشمن در مورد بمباران موشک‌های راهبردی و دقیقی که برای هدف قرار دادن تل‌آویو آماده شده بود، دروغ اندر دروغ است.»

در رابطه با ادعای اسرائیل مبنی بر حمله به اهداف حزب‌الله در جنوب لبنان، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که «جنگنده اسرائیل همزمان بامداد یکشنبه هزاران هدف حزب‌الله را در جنوب لبنان مورد حمله قرار دادند، به گفته ارتش اسرائیل، این عملیاتی پیش‌دستانه علیه تسلیحاتی بود که در شرف در یک حمله بزرگ به مرکز و شمال اسرائیل آماده شده بود.

این در حالی است که سید حسن در این باره گفت: اماکنی که صبح امروز توسط ارتش اشغالگر در حومه شهرک‌ها هدف قرار گرفت یا خالی بود یا به درخواست شهید شکر تخلیه شده بود.

دروغ‌هایی که ارتش اسرائیل درمورد عملیات حزب الله گفت

آیا اطلاعات اسرائیل از حمله خبر داشت؟

رسانه‌های اسرائیلی در تلاشی برای پنهان کردن شکست اطلاعاتی خود، به نقل از مقامات اسرائیلی مدعی شدند که «حملات پیشگیرانه به طور خاص مکان‌هایی را در جنوب لبنان هدف قرار دادند که در این حمله مورد استفاده قرار می‌گرفتند»

سیدحسن از سوی دیگر تاکید کرد: تمام سکوهایی که برای پرتاب موشک در نظر گرفته شده بود قبل از عملیات مورد اصابت قرار نگرفتند و تنها دو سکو بعد از عملیات مورد اصابت قرار گرفت.

در همین زمینه، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که اشغالگران اسرائیلی «تدارک شبانه موشکی حزب الله برای حمله فوری و بزرگ به اسرائیل را شناسایی کرده بودند و جت‌های جنگنده اسرائیلی اندکی قبل از ساعت ۵ صبح شروع به رفع تهدید کردند.»

با این حال، دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که «دشمن هیچ اطلاعاتی در اختیار نداشت و حملات یک ساعته قبل از عملیات، نتیجه حرکت طبیعی رزمندگان مقاومت بود».

بیشتر حملات به مرکز موساد در نزدیکی تل‌آویو خنثی شده است؟

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که «طبق ارزیابی‌های غیررسمی اسرائیل که به مطبوعات درز کرده و توسط سانسور نظامی برای انتشار پاک شده بود، حزب‌الله قصد داشت موشک‌هایی را به پایگاه گلیلوت در نزدیکی هرتزلیا، محل استقرار مقر موساد و چندین واحد اطلاعاتی ارتش اسرائیل، از جمله مقامات بلندپایه آنکه به گروه اطلاعاتی واحد ۸۲۰۰ سیگنال می‌دهد، شلیک کند» اما به گفته ارتش، هیچیک از پایگاه‌های ارتش اسرائیل در این حمله آسیب ندید و هیچیک از پهپادهای حزب الله به اهدافی در مرکز اسرائیل اصابت نکرد.

سید حسن در سخنرانی خود فاش کرد که اهداف اولیه عملیات امروز پایگاه مرکزی گلیلوت بخش امان اطلاعات نظامی اسرائیل و واحد سایبری ۸۲۰۰ واقع در نزدیکی تل‌آویو و پایگاه هوایی عین شمر بوده است.

وی در پاسخ به ادعای اسرائیل مبنی بر عدم موفقیت عملیات، تاکید کرد که مقاومت کتمان دشمن در مورد خسارات دو پایگاه مورد هدف را بررسی خواهد کرد. وی تصریح کرد: اگر پاسخ قانع کننده تشخیص داده شود، برای رسیدگی به جرم ترور کافی تلقی می‌شود، با این حال، اگر به اهداف مورد نظر نرسیده باشیم، مقاومت این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که انتقام را ادامه دهد و تشدید کند.

نظر شما