شناسهٔ خبر: 61770473 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اخبارپلیس مازندران| از رد رشوه میلیونی کارکنان انتظامی میاندورود تا کشف لاستیک‌های خارجی قاچاق

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی مازندران از رد رشوه 226 میلیون ریالی کارکنان انتظامی میاندورود، خبر داد و گفت: صحت عمل کارکنان در اجرای ماموریت، موجب عزت فردی و منزلت سازمانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، علی قیصری اظهار کرد: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر سرقت از منزل وی در شهر ساری، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان مازندران تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و با انجام یک سری اقدامات تخصصی، فنی و اطلاعاتی پیچیده و استفاده از روش‌های نوین کشف جرم، موفق به شناسایی سارقان شدند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران با اشاره به دستگیری سارقان در یک عملیات پلیسی، گفت: متهم اصلی هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به سرقت میلیاردی منزل فوق اعتراف کرد که پس از تفهیم اتهام، با قرار۲۰۰میلیارد ریالی روانه زندان شد.

قیصری با بیان اینکه سه سارق دستگیر شده پس از تکمیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی و روند رسیدگی به مراجع قضائی معرفی و تحویل داده شدند از شهروندن خواست: ضمن توجه به هشدارهای پلیس، هرگونه اخبار و موضوعات مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و از نگهداری اموال با ارزش مانند طلاجات و پول‌های نقد میلیاردی در منزل اکیداً خودداری کنند.

*رد رشوه ۲۲۶ میلیونی کارکنان انتظامی میاندورود

مسعود تقدیسی گفت: یکی از مهمترین اهداف بازرسی در صیانت از کارکنان، حفظ سازمان از هرگونه آسیب و ارتقاء روحیه اقتدار، عزت، منزلت و شخصیت در کارکنان است.

وی با اشاره به اقدامات تشویقی برای کارکنان صحیح العمل و پاکدست، تصریح کرد: به منظور نهادینه سازی فرهنگ امتناع از دریافت رشوه و ایجاد انگیزه خدمتی در کارکنان و همچنین ارتقاء صحت عمل آنان تدابیر پیشگیرانه فرماندهان، روسا و مدیران می تواند در جهت کاهش زمینه‌های ارتکاب و محدود کردن موقعیت‌های مجرمانه موثر باشد.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی مازندران تصریح کرد: صحت عمل کارکنان در اجرای ماموریت و پاکدستی آنان موجب عزت فردی و منزلت سازمانی می‌شود.

تقدیسی با اشاره به عملکرد صحیح ماموران کلانتری فرماندهی انتظامی میاندرود، اظهار کرد: سرگرد مهدی باقری و استواریکم سامان نجف‌پور در حین گشت زنی درحوزه ماموریتی به دو سرنشین خودروی سواری مشکوک می‌شوند و پس متوقف کردن و بازرسی از خودرو انواع مواد مخدر و یک قبضه اسلحه غیرمجاز پنج تیر تاشو و تعدادی فشنگ را کشف که راننده برای فرار از جرم مبلغ ۲۲۶ میلیون ریال به ماموران پیشنهاد رشوه داد که جهت سیر مراحل قانونی پرونده تشکیل و متهمان از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

رئیس بازرسی فرماندهی انتظامی مازندران خاطرنشان کرد: اقدامات صیانتی نظیر برگزاری دوره‌های آموزشی تعالی رفتار و ... از مهمترین برنامه‌ها به شمار می‌روند که نتیجه آن بهبود ماموریت‌های سازمانی و ارتقاء امنیتی پایدار برای مردم خواهد بود.

*کشف لاستیک‌های خارجی قاچاق در تنکابن

محمد محمدپور گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران ضمن کنترل محورهای مواصلاتی و اصناف، به یک واحد صنفی فروش لاستیک خودرو مشکوک و موضوع را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی اطلاعاتی از آن واحد صنفی موفق به کشف ۲۰حلقه لاستیک خارجی قاچاق شدند و در این خصوص متصدی واحد صنفی متخلف به دستگاه قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران در ادامه بیان کرد: بنا به نظر کارشناسان امر، ارزش این کشفیات ۲میلیارد ریال اعلام شده است.

محمدپور در پایان تصریح کرد: قاچاق، آفت بزرگی در راه رشد اقتصاد است لذا مبارزه با قاچاق کالا و ارز، یکی از اولویت‌های مهم به شمار می‌رود و شهروندان نیز می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۱۰ ،‌ هرگونه اطلاعات و اخبار در این خصوص را به پلیس گزارش کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۱/غ

نظر شما