شناسهٔ خبر: 6175417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

انهدام 129 شبکه قاچاق کالا در کشور

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / اجتماعی 1394/04/14
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی از انهدام 129 باند قاچاق کالا در سه ماه نخست امسال در کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرتیپ محمدرضا مقیمی در نشست خبری گفت: در بازدید از استان های مرزی و جنوبی مشخص شد در زمینه مبارزه با قاچاق کالا برخوردهای خوبی شده است.
وی افزود: در سه ماه نخست امسال باندهای متلاشی شده و دستگیری متهمان مرد دو درصد افزایش یافته است در حالی که دستگیری متهمان زن دو درصد کاهش را نشان می دهد.
سردار مقیمی گفت: مجموع پرونده های مکشوفه در این مدت شش درصد افزایش یافته است در حالی که ارزش ریالی آن 11 درصد رشد دارد.
وی افزود: پرونده های بالای 100 میلیون تومان در سه ماه نخست امسال هشت درصد افزایش یافته است.
سردار مقیمی با اشاره به راهبرد نیروی انتظامی در سال 94 در زمینه مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: تقویت و گسترش فعالیت های اطلاعاتی ، مبارزه قاطع با قاچاق اقلام ممنوعه، ضد فرهنگی و منابع طبیعی، مبارزه جدی با مظاهر علنی قاچاق در نقاط آلوده و استان های مرزی، همکاری و همگرایی با سازمان های مرتبط و تقویت و تجهیز واحدهای اجرایی مبارزه با قاچاق کالا از جمله این راهبردها است.
رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اقدامات انجام شده در سال 93 درحوزه مبارزه با قاچاق افزود: 14 طرح عملیاتی در سراسر کشور انجام و پرونده های خوبی کشف شد.
سردار مقیمی همچنین از برگزاری نشست های تخصصی در محله های جرم خیز و انجام پنج مرحله طرح کنترل مجرمان سابقه‌دار خبر داد.
وی گفت: در سال 93 اتاق فکر با محوریت وسایل آرایشی و دخانی برگزار و طرح کنترل مصرف کنندگان عمده سوخت در مرزهای جنوبی و جلسات مختلف با صنوف و اتحادیه ها برای همکاری و مقابله با قاچاق کالا انجام شد.
سردار مقیمی افزود: کل پرونده های مکشوفه پارسال یک درصد کاهش یافت اما افزایش ریالی کشفیات به میزان 31 درصد رسید.
وی گفت: ارزش ریالی کشفیات قاچاق سال 93 حدود 17 میلیارد ریال و در سه ماه امسال نیز این رقم به بیش از چهار هزار و 800 میلیارد ریال رسیده است.
سردار مقیمی بالاترین رقم قاچاق را اقلام ممنوعه و منابع طبیعی به ویژه سوخت دانست و افزود: قاچاق سوخت فقط خروج سوخت نیست و اکنون میزان قاچاق سوخت عمده به صفر رسیده به گونه ای که در استان های مرزی انبوه قاچاق سوخت با لوله کشی به اعماق دریا وجود ندارد.
وی گفت: درسه ماه نخست امسال میزان وقوع سرقت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 10 درصد کاهش یافته است.
رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: میزان سرقت های خرد، سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در سه ماه نخست سال جاری 17 درصد و موتورسیکلت 13 درصد کاهش یافته است.
صدا و تصویر دارد

نظر شما