شناسهٔ خبر: 61729301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مصاحبه با ایرنا تشریح شد

زوایای یک کودک‌آزاری در رفسنجان؛ ناپدری به زندان افتاد

کرمان- ایرنا- برخی منابع از مشاهده یک مورد کودک آزاری در شهرستان رفسنجان خبر داده بودند که خبرنگار ایرنا موضوع را پیگیری کرد و ضمن دریافت اطلاعات پیرامون موضوع از زبان مسئولان بهزیستی مطلع شد که ناپدری و عامل کودک آزاری بازداشت شده است.

صاحب‌خبر -

رییس اورژانس اجتماعی شهرستان رفسنجان با بیان جزییاتی از آزار یک کودک توسط ناپدری‌اش گفت: آثار مصدومیت و حتی رد دندان این ناپدری بر روی بیشتر اعضای بدن این کودک ۶ سال مشاهده می‌شد.

فردوس کارگر روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ساعت ۲ بامداد نهم مرداد امسال، بیمارستان، یک مورد کودک آزاری را به اورژانس اجتماعی رفسنجان اطلاع داد که بعد از مراجعه اورژانس اجتماعی به بیمارستان مشخص شد این کودک آزاری توسط ناپدری اتفاق افتاده است.

رییس اورژانس اجتماعی شهرستان رفسنجان بیان کرد: ناپدری به همراه مادر، کودک را برای درمان به بیمارستان رساندند اما پس از آن ناپدری متواری شده بود.

وی افزود: ناپدری این کودک در نهایت با تلاش و پیگیری عوامل انتظامی و مجموعه اورژانس اجتماعی طبق یک برنامه‌ریزی مشخص دستگیر شد.

کارگر خاطرنشان کرد: کتف دست چپ این کودک هنگام مراجعه به بیمارستان توسط ناپدری شکسته شده بود که با تلاش پرسنل بیمارستان اقدامات لازم درمانی انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه رد دندان ناپدری نیز بر روی بیشتر اعضای بدن این کودک ۶ سال مشاهده می‌شد، بیان کرد: از نهم مرداد تا امروز این کودک در بیمارستان بستری بود که در نهایت پس از بهبودی نسبی از بیمارستان ترخیص شد.

رییس اورژانس اجتماعی شهرستان رفسنجان ادامه داد: با تشخیص پزشکان، این کودک ۶ ساله از امروز تحت درمان روان پزشکی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ناپدری این کودک اینک در زندان به سر می‌برد، تاکید کرد: اورژانس اجتماعی از این ناپدری کودک آزار شاکی شده است.

زوایای یک کودک‌آزاری در رفسنجان؛ ناپدری به زندان افتاد

کارگر بیان کرد: اینک حضانت موقت هر ۲ فرزند هفت و ۶ ساله این خانواده به اعضای خانواده پدری سپرده شده است و در نهایت برای وضعیت قطعی این کودکان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی بیان کرد: طبق گفته‌های مادر، این کودک بارها از سوی ناپدری آزار دیده بوده اما مادر به علت ترس شدید از این ناپدری هیچ گزارشی از این اتفاقات نداده بود.

رییس اورژانس اجتماعی شهرستان رفسنجان گفت: ناپدری به دلیل اعتیاد به ماده مخدر شیشه و توهم ایجاد شده به آزار این کودک دست زده بود.

وی خاطرنشان کرد: مادر در آزار این کودک هیچ نقشی نداشته است و او نیز بارها مورد آزار و اذیت این ناپدری قرار گرفته بوده که آثار کبودی بر روی دست‌های وی قابل مشاهده بود.

کارگر با اشاره به اینکه پدر واقعی این کودک ۶ ساله چندین ماه گذشته از مادر جدا شده بود، تاکید کرد: حضانت این کودکان بعد از جدایی با مادر بوده است.

زوایای یک کودک‌آزاری در رفسنجان؛ ناپدری به زندان افتاد

وی با اشاره به اینکه کودک آزاری تنها جسمی نیست، گفت: کودکانی که بدسرپرست هستند یا پدر و مادرانی متواری دارند، بعضی مواقع تحت سرپرستی پدر بزرگ و مادربزرگ هایی قرار می گیرند که به آنان رسیدگی مناسب نمی شود یا مورد غفلت قرار می گیرند و عمدتا قربانیان کودک آزاری هستند.

رییس اورژانس اجتماعی شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه در تصور عامه، کودک آزادی فقط خشونت جسمی است، ادامه داد: بر اساس دقیق‌ترین تعابیر علمی موجود، کودک آزادی عبارت است از هرگونه فعل یا ترک فعلی که باعث آزار روحی، جسمی و ایجاد آثار ماندگار در وجود یک کودک شود.

کارگر با اشاره به اینکه براساس تعریف سازمان بهداشت جهانی هرگونه آسیب یا تهدید جسم و روان یا سعادت، رفاه و بهزیستی کودک به دست والدین یا افراد که نسبت به او مسئول هستند، کودک آزاری محسوب می‌شود، گفت: در اصطلاح متخصصان هرگونه آسیب روانی، جسمی، سوء استفاده جنسی، رسیدگی نکردن به نیازهای انسانی افراد و بهره کشی از افراد زیر ۱۸ سال توسط افراد دیگر کودک آزاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسامحه و غفلت یکی از شایع‌ترین انواع کودک آزاری است، بیان کرد: خط تلفن ۱۲۳ پاسخگوی تماس‌های مردمی درزمینه مسائل و آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه کودک آزاری به صورت شبانه روزی است و اورژانس اجتماعی و تیم متخصص با استقرار در خودروها خدمات مشاوره‌ای،مددکاری و روان شناسی را به صورت حضوری به افراد ارائه می کنند.

رفسنجان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

نظر شما