شناسهٔ خبر: 61676073 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

جزئیاتی از لایحه حمایت از خانواده با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به جزئیاتی از لایحه حمایت از خانواده با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت: فراکسیون انقلاب اسلامی (اکثریت) مجلس در جلسه صبح فردا درباره این لایحه و نحوه تصویب آن در مجلس تصمیم گیری می کند.

صاحب‌خبر -

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده  شاهین‌شهر،برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانای فارس با اشاره به لایحه «حمایت از خانواده با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف» گفت: این لایحه دارای ۷۰ ماده است. البته وقتی از قوه قصاییه به دولت و سپس به مجلس تحویل داده شد، حدود ۱۰ تا۱۲ ماده داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره این لایحه به صحن مجلس رسیده، تصریح کرد: این لایحه هم اکنون دارای پنچ فصل که فصل اول آن کلیات است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با پیش بینی اینکه لایحه مذکور در مجلس مصوب و نهایی خواهد شد، تاکید کرد: در کلیات لایحه بیشتر به جنبه ‌های ایجابی خصوصاً شفافیت تکالیفی برای تعلیم و تربیت صحیح، ایجاد تکمیل مفاد کتب درسی، کتب دانشگاهی و همچنین ملزوماتی که در بازار عرضه می‌شود و تکالیفی که دستگاه های مختلف دارند، مطالبی ذکر شده است.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: فصل بعدی «حمایت از خانواده با ترویج فرهنگ حجاب و عفاف»در مورد تکالیف نهادهای حکومتی است و همچنین تکالیف مردم از باب اصل هشتم قانون اساسی و فریضه الهی امربه معروف و نهی از منکر و وجوب آن است.

وی گفت: در این لایحه برای کسانی که از قانون تخطی کنند و در آنچه جرم انگاری شده،کوتاهی صورت گیرد و یا در انجام تکالیف قانونی از سوی مدیران اقدامی نشود، مجازاتهایی پیش‌بینی شده است.

حاجی دلیگانی خاطر نشان کرد: ساعت شش و نیم صبح فردا یکشنبه فراکسیون انقلاب اسلامی ( اکثریت) مجلس در جلسه رسمی درباره این لایحه و نحوه تصویب آن در صحن مجلس تصمیم گیری می کند.
پایان پیام/

نظر شما