شناسهٔ خبر: 61636935 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکواندو دانشجویان جهان؛ صعود کیانی و سلیمی به مرحله نهایی

نمایندگان وزن ۵۳- و ۸۷- کیلوگرم تکواندو بانوان و آقایان کشورمان در ادامه رقابت‌های یونیورسیاد ۲۰۲۳، به مرحله نهایی راه یافتند.

صاحب‌خبر -
تکواندو دانشجویان جهان؛ صعود کیانی و سلیمی به مرحله نهاییبه گزارش خبرنگار اعزامی گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در ادامه مسابقات دانشجویان جهان - چین، امروز پنجشنبه ۱۲ مرداد و در روز پایانی بخش انفرادی رقابت‌های تکواندو، ناهید کیانی نماینده کشورمان در وزن ۵۳- کیلوگرم و آرین سلیمی در وزن ۸۷- کیلوگرم به مرحله نهایی صعود کردند.
 
در وزن ۵۳- کیلوگرم، کیانی ابتدا با قرعه استراحت مواجه شد و در نخستین مسابقه به مصاف «آروشاگشاوا» از ازبکستان رفت و ۲ بر صفر پیروز شد. تکواندوکار ایران در دومین دیدار خود مقابل «ملینا» از آمریکا با همین نتیجه پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی «گینگ گو» نماینده عنوان دار چینی را دو بر یک شکست داد و راهی مرحله نهایی شد. کیانی که مدال نقره خود را قطعی کرده است برای کسب مدال طلا یکی از تکواندوکاران چین تایپه یا اسپانیا را پیش رو خواهد داشت.
 
آرین سلیمی دیگر نماینده کشورمان در وزن ۸۷- کیلوگرم ابتدا «جان جیان» از چین تایپه را ۲ بر صفر شکست داد و سپس در دومین دیدار برابر «لوپیس» از اسپانیا ۲ بر صفر به برتری رسید و با این پیروزی راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی «بلیچ» از کرواسی را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد. دارنده نشان برنز مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۳ برای کسب مدال طلا در این دوره از بازی‌ها باید به مصاف «مینگ» از چین برود.
 
عرفان بزرگی در وزن ۶۳- کیلوگرم و زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم دیگر نمایندگان ایران بودند که به ترتیب با شکست برابر نمایندگان کشور‌های چین و آمریکا دستشان از مدال کوتاه ماند.
 
رقابت‌های تکواندو امروز در بخش انفرادی به پایان می‌رسد و فردا مبارزات بخش تیمی برگزار خواهد شد.

نظر شما