شناسهٔ خبر: 61626832 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

چهارمین المپیاد فرهنگی‌ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر آغاز شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر سراسر کشور پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از سازمان امور دانشجویان، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری به مناسبت آغاز چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دختر و پسر شاهد و ایثارگر سراسر کشور پیامی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«تحقق رویکرد ارتقا دانش‌ورزی و اعتلای علمی وابسته‌ به جامعه‌ای‌ست که الگوهای سلامت جسم و جان را تمرین کرده باشد و نشاط و امیدواری وقتی در کالبد اجتماعی رونق می‌گیرد که نظام‌های آموزشی و بنیادهای ورزشی در راستای هم‌افزایی یکدیگر تنظیم شوند. شکل‌گیری جریان‌های ورزشی رقابتی‌رفاقتی در ساختارهای دانشجویی برخاسته از چنین اندیشه‌ی مولدی‌ست که سلامت فردی را مقدمه‌ سعادت اجتماعی می‌پندارد و برای آن از هر امکان‌سنجی و پایگاه‌بخشی دریغ نمی‌کند.

المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور، از مبرّزترین مبادی استعدادورزی و نشاط‌آفرینی نظام آموزشی‌ست که با تکیه بر فضیلت‌های انسانی و الگوهای جهادی، بستر بازتولید ارزش‌ها و تکثیر سرمایه‌ای‌ست که از سنگرها و خاکریزها و خطوط مقاومت متولد شده است و به تربیت نسلی انجامیده است که پرورده‌ی پیراسته‌ی پدران و مادران خویش و میراث‌داران نهضت کربلا خطاب می‌شوند.

برگزاری چهارمین دوره‌ی این المپیاد فرهنگی ورزشی در تقارن با ایام باعزت و عظمت عزای ابی‌عبدالله (ع) و صحابی رستگارش منشا خیری‌ست که در لحظه‌لحظه‌ی این رویداد یادآور اصالت آگاهی و اولویت نشاط و سلامت فردی و جمعی‌ست. در این رویداد، فرزندان برومندم که امروز، رزمندگان جهاد علمی و فردا، دانشمندان میادین مدیریتی این سرزمین سلیم خواهند بود، از آموزه‌های قرآن و هدایت‌بخشی ائمه و رهنمودهای رهبر فرزانه‌ انقلاب سود خواهند برد و رقابت‌های خود را به برکت تقویت بدنی و تحصیل الگوهای اجتماعی فرخنده خواهند ساخت.

به حق‌گزاری و قدرشناسی، از انتخاب کهن‌شهر همدان که خاستگاه تمدن و پایگاه علم و زادگاه گرانمایگان فضل و فرزانگی‌ست، سپاسگزارم و امیدوارم به نام و نشان معاریف و مشاهیری هم چون سردار شهید حاج‌حسین همدانی و هشت‌هزار شهید عالی‌مقام این وادی ولایت‌دوست، کارنامه‌ای درخشان در این دوره از المپیاد به یادگار باقی بماند. پیام خدمتگزار و دوستدار خود را با این هدیه‌ی ارزنده از حکیم عالیقدر فردوسی پذیرا باشید که: ز نیرو بود مرد را راستی ز سستی کژی زاید و کاستی»

براین اساس، چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با حضور وزیر افتتاح می‌شود چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور امروز چهارشنبه یازدهم مردادماه با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم و تحقیقات و فناوری به طور رسمی افتتاح می‌شود.

دانشگاه بوعلی سینا از تاریخ ۱۰ تا ۱۷ مردادماه میزبان این دوره از المپیاد فرهنگی و ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در بخش دختران است. و از تاریخ ۱۹ تا ۲۶ مرداد ماه میزبان دانشجویان شاهد و ایثارگر در بخش پسران است. چهارمین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور با شعار «رفاقت در میدان، رقابت در ایثار» از دهم تا ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ در ۹ رشته ورزشی در دانشگاه بوعلی سینا در حال برگزاری است.

منبع: فارس

نظر شما