شناسهٔ خبر: 61624276 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اعلام آمادگی برای گسترش همکاری بین دانشگاه تهران و فرهنگستان علوم

تهران-ایرنا- رئیس دانشگاه تهران ضمن تبریک به رییس جدید فرهنگستان علوم از آمادگی این دانشگاه برای گسترش همکاری با فرهنگستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی در پیامی به محمدرضا مخبر دزفولی رئیس جدید فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی آورده است: اعتماد رئیس و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور سکانداری فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران را محضر آن استاد ارجمند که مدارج علمی را در عالی‌ترین سطح طی کرده و از اعضای پیوسته باسابقه و موثر فرهنگستان بوده‌اید، تبریک می گویم.

اعلام آمادگی برای گسترش همکاری بین دانشگاه تهران و فرهنگستان علوم

در ادامه این پیام آمده است: بدون تردید سوابق طولانی و تاثیرگذار در عرصه کلان فرهنگی کشور در کنار حرکت جهادگونه و افتخارات علمی متعدد و مستمر جنابعالی، نوید دهنده حرکت رو به جلوی نهاد فاخر فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در عرصه جهاد علمی و توجه به مسئولیت‌پذیری اجتماعی است.

مقیمی در ادامه پیام خود آورده است: بدینوسیله حضور استاد ممتاز دانشگاه تهران در ریاست فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران که مایه افتخار برای نماد آموزش عالی ایران است را به دانشگاهیان دانشگاه تهران تبریک گفته و از سوی خانواده بزرگ دانشگاه تهران جهت گسترش همکاری مشترک بین دانشگاه و فرهنگستان اعلام آمادگی می کنم.

در ادامه این پیام آمده است: امید می‌رود جنابعالی که به عنوان عضو شورای موسس «نشان عالی دانش» در کنار دیگر بزرگان علمی و فرهنگی کشور نقشی موثر در تولد نشان مشترک دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران و رقم خوردن اعطای این نشان به عنوان اقدامی در تکریم علم و عالمان داشته‌اید، در جایگاه حقوقی ریاست فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران نیز با حمایت از این رویداد بزرگ، مایه قوام و استمرار پرقدرت اعطای نشان عالی دانش به چهره‌های دارای مرجعیت علمی و اخلاقی در کشور باشید.

به گزارش ایرنا، در جلسه سه شنبه ۱۰ مرداد شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، محمدرضا مخبر دزفولی استاد ممتاز دانشگاه تهران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم به‌ عنوان رئیس جدید فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران انتخاب و جانشین رضا داوری اردکانی شد.

اعلام آمادگی برای گسترش همکاری بین دانشگاه تهران و فرهنگستان علوم

مخبر دزفولی متولد ۱۳۴۰ استاد ممتاز پایه ۵۰ دانشگاه تهران دارای دکتری دامپزشکی و دکتری بیماری های داخلی از دانشگاه تهران و صاحب ۹ عنوان کتاب و سه عنوان ترجمه است که از سال ۱۳۸۸ و با رأی مجمع عمومی فرهنگستان علوم به‌ عنوان عضو پیوسته این فرهنگستان انتخاب شده بود.

نظر شما