شناسهٔ خبر: 61583062 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

کوهکن: ایران هدایت‌کنندگان شبکه‌های تروریستی را از اروپا تحویل بگیرد

نماینده ادوار مجلس گفت: در اولین اقدام دیپلماتیک باید مدارک کاملا مستند و حقوقی را که علیه این افراد داریم، کامل کنیم و از مجاری قانونی ارائه کنیم و درخواست دهیم که اینها را تحویل ایران دهند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محسن کوهکن،  نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با برنا در خصوص بازداشت بزرگترین شبکه تروریستی وابسته به رژیم صهیونیستی و مستقر بودن دو نفر از  هدایت کنندگان اصلی این اقدامات در هلند و دانمارک گفت: در اولین اقدام دیپلماتیک باید مدارک کاملا مستند و حقوقی را که علیه این افراد داریم، کامل کنیم و از مجاری قانونی ارائه کنیم و درخواست دهیم که اینها را تحویل ایران دهند.

وی تصریح کرد: یعنی در وهله اول با اقدامات حقوقی و دیپلماسی فعال، کشورهای اروپایی متوجه می‌شوند که زیر سوال رفته‌اند و به دستگیری و تحویل این افراد به ایران تن می‌دهند یا استنکاف می‌کنند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر استنکاف کنند، بحث اقدامات ما روی خود افراد که عملیات تروریستی انجام دادند فراتر می‌رود و  به آن کشورها بر می‌گردد؛ در این صورت اقدامات متعددی می‌توان انجام داد. از این جهت باید با دیپلماسی فعال برای کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند و در بسیاری از اوقات حرف‌هایی از مخالفت با تروریست می‌زنند، مقابله کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: به تبعیت از قواعد بین المللی، باید سفرای این کشورها را احضار کنیم و مراتی اعتراض خود را اعلام کنیم؛ سفیر موظف است که انتقال دهد، پاسخ گیرد و پاسخ دهد که نتیجه اخطاری که گرفت چه شد.

کوهکن در ادامه گفت: البته اعتقاد من این است که متمرکز شدن روی مستند سازی، جمع آوری ادله، ارائه آنها برای تحویل گرفتن تروریست‌ها اولویت دارد و اصل را بر این قرار دهیم که فرضا کشوری که در آنجا هستند اطلاعی ندارد و وقتی اطلاع رسانی کردیم که آنها عواملی هستند که کار تروریستی کردند و باید تحویل داده شوند یا تمکین می کنند یا نمی‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر تمکین کنند، ما به هدف خود می‌رسیدیم، تحویل می‌‌گیریم و طبق قانون مجازات می کنیم اما اگر از تروریست‌ها حمایت و مسئله را سیاسی کردند، آن وقت اقدامات علیه آن دولت انجام می‌شود که کمترینش تذکر به آنها خواهد شد.

منبع: برنا

نظر شما