شناسهٔ خبر: 61572895 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مازندران؛

جانشین فراجا: باهرگونه اخلال در نظم عمومی مقابله می کنیم

سردار رضایی با تاکید بر اینکه فراجا در انجام وظایف خود هیچ مماشاتی ندارد، گفت: با هرگونه ناهنجاری که نظم عمومی را برهم بزند، مقابله می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «قاسم رضایی» جانشین فراجا امروز (یکشنبه) در دیدار با آیت‌الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران، با تسلیت ایام محرم، اظهار داشت: مازندران استانی بزرگی بوده و سهم زیادی در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از امنیت کشور و دفاع از حرم دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار شهید مازندران سرمایه بزرگی است که نماد این استان محسوب می‌شود، افزود: اگر بخواهیم مازندران را بشناسیم باید با این نماد بشناسیم.

جانشین فراجا بیان کرد: مازندران از جهت مسافرپذیری، تفرجگاهی و هم مکتب انقلابی، استان مهمی است که الحمدالله هم مردم استان بصیر هستند و هم علمای بزرگ و هم همکاران ما در بخش‌های انتظامی فعال هستند.

وی با بیان اینکه مازندران بستر مناسبی برای اجرای کارهای فرهنگی و اجتماعی دارد، به این دلیل که مردم فهیمی دارد، اضافه کرد: به جهت قانون و مطالبه مردم هرجا که هنجارشکنی می‌شود، نیروی انتظامی از نظر قانونی مکلف است؛ هم در بحث پیشگیری و هم در بحث مقابله و چه به جهت اقدامات بازدارنده مسؤولیت دارد.

جانشین فراجا بیان کرد: مازندران به‌دلیل مسافرپذیری چه به‌صورت گذری و چه به‌صورت سکونت موقت مشخص است مستلزم کار ویژه است که این موضوع شرایط را سخت می‌کند.

سردار رضایی با اعلام این‌که هیچ مشکل امنیتی در استان مازندران نداریم، اظهار داشت: برخی از مشکلات انتظامی از جمله وجود سلاح غیرمجاز، اتباع غیرمجاز، موادمخدر و سرقت جز دغدغه‌های جدی مردم است که هر کدام به‌نوعی در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور و حتی در استان مازندران مشکل جدی ما دو موضوع مهم است که انتظار داریم این مهم در شورای تأمین کشور حل شود، اضافه کرد: موضوع اول اطاله دادرسی است که خود باعث افزایش جرم‌های متعدد می‌شود.

جانشین فراجا ادامه داد: موضوع دوم عدم تناسب بین مجازات و جرم است که هم پلیس و هم دستگاه قضایی را گرفتار کرده است که به‌نوعی حقوق شهروندی آسیب وارد کرده است که باید حل شود و در این زمینه مجلس ورود پیدا کند.

سردار رضایی بیان کرد: در حوزه راهنمایی و رانندگی واقعا هزینه جرم تناسبی با مجازات ندارد و همین موضوع موجب افزایش مجازات شده است.

وی با بیان اینکه این مسائل باید همه‌جانبه و چندجانبه در سطح کشور مطرح شود، تصریح کرد: واقعا حقوق شهروندی به‌دلیل تعارفات به وجود آمده آسیب می‌بیند.

جانشین فراجا با تاکید بر اینکه در انجام وظایف هیچ ملاحظه و مماشاتی نداریم، خاطرنشان کرد: برای ما فرقی ندارد هر موضعی باشد چه سارق، اشرار چه در شمال غرب، ایران مرکزی و چه بحث امنیت اخلاقی مردم باشد هدف و تکلیف ما مشخص است.

سردار رضایی اظهار داشت: مردم استان‌های شمالی درخواست آرامش دارند و هر فردی که بخواهد اینجا هنجارشکنی کند، مجموعه نیروی انتظامی باید ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه حق مردم است که از تفرجگاه‌ها و دریا استفاده کنند، تصریح کرد: اما کسی که بخواهد حقوق مردم را رعایت نکند و هنجارشکنی کند، باید آنجا به‌طور جدی ورود پیدا کنیم.

جانشین فراجا با اعلام اینکه برنامه‌های خوبی در دستور کار داریم، گفت: بتوانیم این برنامه‌ها را به‌خوبی دنبال کنیم و همه جا این بستر دنبال شود تا زندگی و آرامش مردم دچار خلل نشود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما