شناسهٔ خبر: 67865593 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خلع ید و آزادسازی بیش از ۴۴ هکتار از اراضی ملی اصفهان / ۳۸ حکم قضایی اجرا شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۴۴ هکتار از اراضی ملی منابع طبیعی استان از ید متصرفان خارج و آزادسازی شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه ۲۷۹ فقره پرونده برای تخریب و تصرف مراتع و عرصه‌های طبیعی استان تشکیل شده است، اظهار کرد: طی چهار ماه ابتدای سال‌جاری تعداد ۳۸ حکم قضائی برای رفع تصرف عرصه‌های منابع طبیعی استان اجرا شده است.

وی پیرامون خلع ید و آزادسازی بیش از ۴۴ هکتار از اراضی ملی استان اصفهان افزود: این اراضی به صورت پراکنده توسط تیم‌های بازرسی منابع طبیعی در سراسر استان از ید متصرفان خارج شد.

کشف ۴۹ تن چوب و زغال جنگلی در اصفهان

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به کشف و ضبط ۴۹ تن زغال و چوب جنگلی قاچاق طی چهار ماه نخست سال جاری در استان، گفت: در این مدت، تعداد ۱۲ نفر متخلف و قاچاقچی چوب دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

وی پیرامون توقف تعداد ۱۳ خودرو قاچاقچیان چوب در استان اظهار کرد: در مدت چهار ماهه سال جاری طی ۴۲ عملیات، نزدیک به ۲۳ تن زغال و ۲۶ تن چوب جنگلی به ویژه بلوط و تاغ، از سوی نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان کشف و ضبط شده است.

وقوع آتش‌سوزی در ۱۳۸ هکتار مراتع اصفهان طی ۴ ماه

صادقی با اشاره به وقوع ۱۹ حادثه آتش‌سوزی از ابتدای سال جاری در عرصه‌های طبیعی به ویژه شهرستان‌های سمیرم، خوانسار، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، دهاقان و تیران و کرون افزود: طی این مدت حدود ۱۳۸ هکتار از مراتع استان در آتش سوخته است.

وی حفظ منابع طبیعی، درختان و جنگل‌ها را به عنوان سرمایه‌های ملی و عام‌المنفعه حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: از هم‌وطنان خواستاریم هرگونه آسیب، تخریب یا تصرف عرصه‌های منابع طبیعی را با شماره‌گیری ۱۳۹ و ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و از طریق سامانه اینترنتی پنجره واحد زمین گزارش کنند.

نظر شما