شناسهٔ خبر: 61571408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بورسیه ۱۲۰ دانشجو در واحد‌های اقتصادی خراسان جنوبی

خبرگزاری صدا و سیما

۱۲۰ دانشجو در قالب طرح بورسیه صنعتی در واحد‌های اقتصادی خراسان جنوبی پذیرفته می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در جلسه‌ای در دانشگاه بیرجند در خصوص بکارگیری دانشجویان نخبه گفت: بابورسیه ۱۲۰ دانشجو در واحد‌های اقتصادی خراسان جنوبی هماهنگی سه دانشگاه بیرجند، دانشگاه صنعتی و بزرگمهر قائنات، دانشجویان نخبه در کنکور امسال در قالب طرح بورسیه صنعتی، جذب بازار کار می‌شوند.
اشرفی افزود: این دانشجویان به محض معرفی به دانشگاه با قراردادی که بین دانشگاه، بنیاد نخبگان و واحد اقتصادی و دانشجو منعقد خواهد شد ماهیانه حق الزحمه‌ای از واحد اقتصادی و یک کارانه هم از بنیاد نخبگان دریافت می‌کنند که در پایان چهار سال تحصیلی برای سربازی، جذب و بکارگیری مقدمات آن انجام خواهد شد.


وی هدف از این طرح را استفاده از ظرفیت نخبگان در واحد‌های اقتصادی برای توسعه دانش در واحد‌های اقتصادی استان دانست و گفت:ملاک انتخاب دانشجویان شرایطی است که در کنکور و قیودی است که برای نخبگی دانشجویان لحاظ شده است و پس از آن نیز دانشگاه و واحد صنعتی برای انتخاب با دانشجویان مصاحبه می‌کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: این دانشجویان با هماهنگی با بنیاد نخبگان بعد از تعهد دوران خدمت در واحد‌های اقتصادی جذب و بکارگیری می‌شوند.
اشرفی افزود: تفاهم نامه واحد‌های اقتصادی برای پذیرش دانشجویان بورسیه صنعتی انجام شده و در کمتر از یک ماه تفاهم نامه چهارجانبه بین دانشجو، دانشگاه، واحد تولیدی و بنیاد نخبگان نهایی خواهد شد.

نظر شما