شناسهٔ خبر: 61558467 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ مرداد ۱۳۵۸؛

پشیمانی انقلابیون از ملی کردن بانک ها تا اثرات انقلاب ایران بر اقتصاد آمریکا

اعتراض شدید دولت ایران به آلمان و اینکه دولت ایران با تمام قوا با دسایس امپریالیسم مبارزه می کند در کنار خبر تیرباران ۳۴ تن از کودتاگران ناموفق عراق، تیترهای مهم امروز کیهان ۱۲ صفحه ای ۸ مرداد سال ۱۳۵۸ است. حسن نزیه مدیر عامل شرکت نفت گفته که ملی کردن بانکها نسنجیده بود و علی اصغر حاج سیدجوادی هم اعلام کرده که با وجود تبعیض در انتخابات - مجلس خبرگان قانون اساسی- شرکت نمی کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اعتراض شدید دولت ایران به آلمان و اینکه دولت ایران با تمام قوا با دسایس امپریالیسم مبارزه می کند در کنار خبر تیرباران ۳۴ تن از کودتاگران ناموفق عراق، تیترهای مهم امروز کیهان ۱۲ صفحه ای در مورخ دوشنبه ۸  مرداد سال ۱۳۵۸ است. حسن نزیه مدیر عامل شرکت نفت گفته که ملی کردن بانکها نسنجیده بود و علی اصغر حاج سیدجوادی هم اعلام کرده که با وجود تبعیض در انتخابات - مجلس خبرگان قانون اساسی- شرکت نمی کنم. اعلام نحوه انتخابات مجلس خبرگان، شرایط ورود به ۶ دانشگاه و مدرسه عالی، سرقت مسلحانه از بانک ایران و ژاپن در تهران، و کشف هزاران هکتار زمین عوامل رژیم سابق در شمال کشور که ادعا شده برای هویدا، نصیری، آموزگار، خسروداد، قره باغی، هرمز قریب و دهها عامل رژیم گذشته است از جمله خبرهای مهم دیگر این روزنامه عصرگاهی هستند. اما خبری با عنوان اثرات انقلاب ایران بر اقتصاد آمریکا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز در نیم‌تای پایینی روزنامه منتشر شده است که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230730_065901_685

نیویورک - خبرگزاری فرانسه:

روزنامه نیویورک تایمز بر اساس مدارکی که قرار است فردا بطور رسمی منتشر شود گزارش داد که وزارت دفاع، خواستار افزایش مالیات برای جبران ضرر ناشی از سقوط شاه و فسخ قراردادهای نظامی بین ایران و آمریکا شده است. میزان ضرر فوق چندین میلیارد دلار برآورد شده است.

بر طبق قانون تجارت خارجی آمریکا، کشورهای خارجی خریدار اسلحه باید از طریق پنتاگون به تولید کنندگان اسلحه سفارش خرید بدهند و پنتاگون مسئول دریافت بهای سفارش و پرداخت آن به تولیدکنندگان می باشد. در حال حاضر پنتاگون بهای سفارشات زمان شاه مخلوع را به امید آن‌که مشتری دیگری برای آن سلاحها بیابد به تولید کنندگان پرداخت می کند.

لازم به تذکر است چنانچه پنتاگون نتواند مشتری دیگری برای فروش اسلحه خود پیدا کند ضرر هنگفتی را متحمل خواهد شد و این خود بر روی اقتصاد آمریکا اثر مهمی خواهد گذاشت.

IMG_20230730_065902_144

در حال حاضر آمریکا سعی در جایگزین کردن مصر و عربستان سعودی به جای ایران می باشد ولی از هم اکنون اثرات مهم فسخ قراردادهای ایران که در زمان شاه با آمریکا بسته شده بود در اقتصاد آمریکا نمایان شده است و فعلا آمریکا ناچار است تا برای جبران این کمبود اقتصادی بر مالیاتهای مستقیم خود بر روی مصرف کنندگان داخلی خود بیفزاید که خود نتیجه نامطلوبی بر روی مردم دارد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما