شناسهٔ خبر: 61551435 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جلسه ستاد اربعین مازندران؛

برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی در تمام شهر‌های مازندران

جاماندگان مازندرانی راهپیمایی اربعین حسینی، امسال در استان حماسه راهپیمایی برپا می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، استاندار مازندران در جلسه ستاد اربعین استان با تقدیر از تلاش مواکب حسینی‌ مازندران در‌ دهه اول محرم گفت : امسال مقدمات حضور موکب های مازندرانی مسیر نجف به کربلا در اربعین باید سریعتر انجام شود.

سید محمود حسینی پور با اشاره به اینکه پارسال 35 موکب مازندران در‌ مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشتند افزود: 3 موکب در مرز‌ مهران‌، 3 موکب در شهر نجف اشرف، 15 موکب در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، 13 موکب در کربلا و یک موکب در سامرا پارسال به زائران اربعین حسینی‌خدمت رسانی کردند.

حسینی پور گفت : با هماهنگی های صورت گرفته برای انتقال ماشین‌های حمل‌ نذورات در مرزها و تأمین کامل تجهیزات و خدمات پزشکی ، بر اساس مصوبه جلسه ستاد اربعین استان ؛ عاشقان حسینی جامانده از سفر به کربلا نیز امسال از حال و هوای این سفر معنوی بی نصیب نمی مانند.

حسینی پور خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد اربعین امروزمقرر شد؛ با استقرار موکب ها در تمام شهرها حماسه بزرگ پیاده روی اربعین در استان نیز برگزار شود. **ساخت زائرسرای اربعین مازندران در مرز مهران زائر سرای اربعین مازندران در مرز مهران با اعتبارات استانی ساخته می شود.

 ** ساخت زائرسرای اربعین مازندران در مرز مهران

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران هم در جلسه ستاد اربعین استان ،از ساخت محل اسکان برای زائران اربعین مازندران خبر داد و گفت: با هماهنگی استانداری ایلام در اختصاص زمینی به مساحت حدود ۳ هزار متر مربع در مرز مهران و صدور پروانه ساختمانی ، ساخت زائرسرای اربعین مازندران آغاز شد.

احمد توکلی افزود: بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران بعنوان مجری طرح معرفی که تا کنون عملیات اجرایی شامل خاک برداری اولیه انجام و عملیات پی نیز آغاز شده است.

توکلی، مجموع بنای زائر سرا را ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: این زائر سرا دارای محل اسکان، آشپزخانه صنعتی و ساختمان اداری عتبات عالیات در دوطبقه به مساحت ۲۴۰ متر مربع خواهد بود.

وی با بیان اینکه کار اسکلت و سفت چینی زائرسرا امسال انجام می‌شود، گفت: با اجرای زائرسرای، زائران مازندران برای اعزام به اربعین مشکلی نخواهند داشت.

نظر شما