شناسهٔ خبر: 61548423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساخت زائرسرای مازندرانی‌ها در مرز مهران آغاز شد

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: با همکاری بسیج سازندگی سپاه کربلا کار ساخت زائرسرا در مرز مهران برای اعزام زائران اربعین آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در جلسه ستاد اربعین مازندران در استانداری که امروز برگزار شد اظهار داشت: از قبل از عاشورا عوامل متعدد انتظامی در برقراری نظم و امنیت هیئت‌ها حضور فعال داشتند.

وی از ساخت زائرسرا برای زائران اربعین مازندران خبر داد و با بیان اینکه  این مسئله از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است افزود: در رایزنی و با هماهنگی استانداری ایلام زمین به مساحت 3 هزار متر مربع در مرز مهران تدارک دیده شد که تحویل استان مازندران شد.

توکلی با تاکید بر اینکه مجوز پروانه ساختمان از طرف استانداری صادر شده است افزود: بسیج سازندگی سپاه کربلا مازندران هم به عنوان مجری طرح معرفی شده است و در مرز مهران با ورود بسیج سازندگی مازندران عملیات اجرایی و خاک برداری اولیه ساخت بنا انجام شد که زائرسرا در 5 هزار و 600 متر مربع ساخته می‌شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران بیان کرد: برای این زائر سرا آشپزخانه صنعتی در کنار محل اسکان، و ساختمان اداری در دوطبقه تدارک دیده شد و مصالح ساختمانی مانند میلگرد، بلوک  و سیمان نیز منتقل شده است.

وی گفت: ساخت بنا و تجهیز زائرسرا 200 میلیارد تومان هزینه دارد که سهم تعهدات هر شهرستان‌ها مشخص شده است و فرمانداران باید در این زمینه پیگیر باشند.

توکلی ادامه داد: تامین اعتبار ساخت زائرسرا از محل کمک‌ عتبات عالیات هم انجام می‌شود وکمک‌های مردمی نیز برای ساخت زائرسرا در نظر گرفته شد،همچنین ادارات کل استان هم می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: امسال کار اسکلت زائرسرا انجام می‌شود و  با احداث زائرسرا زائرین مازندران در اعزام به اربعین مشکل ندارند.

وی اظهار کرد: مازندران برای برگزاری اربعین حسینی و اعزام زائران به کربلا آمادگی کامل دارد و ناوگان حمل و نقل نیز برای اعزام زائران به مرز پیش‌بینی شد.

انتهای پیام/

نظر شما