شناسهٔ خبر: 61533450 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

عزاداری مردم ایلام در روز عاشورای حسینی

خبرگزاری صدا و سیما

مردم ولایی و حسینی ایلام در ماتم و سوگ سید و سالار شهیدان و شهدای دشت کربلا رخت سیاه بر تن کرده و با نوای «یا عباس (ع)» و «یا حسین (ع)» به عزاداری پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛مردمان استان ولایی ایلام، موسوم به پایتخت خادمان زائران اربعین که همه ساله به برکت حضور انبوه زائران در ساحت اربابشان مشق عاشقی می‌کنند.

عاشقان حضرت عشق با لباس سیاه بر تن، چشمانی گریان و دلی محزون عزادار و سوگوار خود را به میدان مرکزی ٢٢ بهمن ایلام رسانده اند تا در مراسم آقا و مولای خویش شرکت و خاضعانه به ساحت مقدسش عرض ادب کنند.

با توجه به گرمای هوا برخی از عزاداران با دستگاه‌های آب و گلاب‌پاش اقدام به تلطیف و خنک کردن هوا می‌کنند و بعضی هم به یاد و عشق حضرت ابوالفضل (ع) با مشک بین مردم آب سرد توزیع می‌کردند.

عزاداران جوان و نوجوان نسل جدید با تیپ و قیافه‌های امروزی جلوه‌ای خاص و زیبا به مراسم عاشورای ایلام بخشیده و خدمتگذاری برخی از آن‌ها در بارگاه امام حسین (ع) چشمگیر و زیبا بود.

مادران و پداران بر تن کودکان نوباوه خود رخت سیاه یا عربی به سان کودکان قیام کربلا پوشانده اند تا از همین طفولیت آن‌ها را حسینی وار بزرگ و تربیت کنند و برخی کودکان نیز با طبل، پرچم و پیشانی بند‌های متناسب با قامت کوچک خود در مراسم حضور داشتند.

بیشتر مغازه داران و کسبه اقدام به تعطیلی محل کار خود کرده اند، اما دستگاه پر خیر و برکت امام حسین (ع) برای برخی از افراد با فروش شمع برای شام غریبان محل ارتزاق شده است.



 

عزاداری مردم ایلام در روز عاشورای حسینی عزاداری مردم ایلام در روز عاشورای حسینی عزاداری مردم ایلام در روز عاشورای حسینی عزاداری مردم ایلام در روز عاشورای حسینی عزاداری مردم ایلام در روز عاشورای حسینی عزاداری مردم ایلام در روز عاشورای حسینی

نظر شما