شناسهٔ خبر: 61527986 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توزیع پنج هزار جا شمعی در شب شام غریبان بین عزداران ایلامی

خبرگزاری صدا و سیما

 سرپرست شهرداری ایلام، از تهیه و توزیع پنج هزار مقوای جا شمعی ویژه شام غریبان بین عزاداران ایلامی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ افشین مظفری اظهار کرد: این جا شمعی‌ها به مانند سال‌های گذشته فردا شب و همزمان با شب شام غریبان توزیع پنج هزار جا شمعی در شب شام غریبان بین عزداران ایلامیتوسط نیرو‌های خدمات شهری شهرداری در بین مردم توزیع می‌شود.

وی افزود: باتوجه به اینکه مراسم اصلی شب شام غریبان در میدان ٢٢ بهمن و هسته مرکزی شهر برگزار می‌شود، نیرو‌های شهرداری نیز با استقرار در این میدان و خیابان‌های اطراف اقدام به توزیع جاشمعی بین مردم می‌کنند.

سرپرست شهرداری ایلام ادامه داد: عزاداران شمع‌های خود را بر روی این جاشمعی‌ها روشن کنند یا با خود ظروف یکبار مصرف یا یک تیکه مقوا داشته باشند.

وی با توجه به اینکه پاک کردن باقیمانده شمع‌های آب شده سخت و زمان بر است از عموم مردم خواست شمع‌های خود را بر روی دیواره جداول، پله‌های مغازه‌ها و واحد‌های تجاری و روی زمین روشن نکنند و حتما برای این کار مقوا یا ظرف یکبارمصرف داشته باشند.

به گفته مظفری معمولا به علت روشن کردن انبوه شمع‌ها در معابر عمومی، در فردای شب شام غریبان فضای بصری شهر ایلام جلوه‌ای نازیبا پیدا می‌کند و ناراحتی و رنجش واحد‌های صنفی تجاری را در پی دارد و حجم کار نیرو‌های شهرداری برای جمع آوری آثار شمع‌ها نیز مضاعف می‌شود.

مردم ایلام بنا بر رسمی دیرین همزمان با اقامه عزا، در شب شام غریبان اقدام به روشن کردن شمع می‌کنند.

نظر شما