شناسهٔ خبر: 61518650 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تشکیلات خودگردان فلسطین:

یورش بن گویر به مسجد الاقصی تشدید تنشی خطرناکی است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین یورش وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را تشدید تنشی خطرناک توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین یورش «ایتمار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی را محکوم و آن را تشدید تنشی خطرناک در چارچوب طرح یهودی سازی قدس و تغییر هویت آن توصیف کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «یورش بن گویر، وزیر فاشیست رژیم صهیونیستی صبح امروز -پنج‌شنبه- به مسجد الاقصی و صحن‌های آن با مشارکت پیروان افراطی او را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را پوشش رسمی تجاوزهای مستمر اسرائیل و طرح‌های یهودی‌سازی مسجدالاقصی و تحمیل تغییرات قهرآمیز بر واقعیت تاریخی و قانونی آن می‌دانیم».

طبق این بیانیه، تشکیلات خودگردان فلسطین «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را مسئول اصلی و مستقیم این تهاجم تحریک آمیز دانسته و خواستار مداخله فوری جامعه بین‌المللی برای حفاظت از قدس و مقدسات آن که مسجد الاقصی در صدر انها قرار دارد، شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما این یورش را به دلیل تشدید تنش‌های موجود بسیار خطرناک می‌دانیم و از دولت آمریکا می‌خواهیم که مواضع خود را برای اجبار رژیم اشغالگر به توقف اقدامات یک جانبه و غیرقانونی خود عملی کند».

 

نظر شما