شناسهٔ خبر: 6149948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قدس آرمانی فراموش نشدنی/1

یک شخصیت تاجیک: عزت اسلام در گرو آزادی قدس است/تشکیل داعش برای انحراف از موضوع قدس

نماینده سابق پارلمان تاجیکستان ضمن تاکید بر اینکه قدس عامل وحدت‌بخش امت اسلامی است، حضور گروه‌های داعش و تروریستی در منطقه را در جهت کم‌رنگ کردن موضوع فلسطین و روز قدس بیان کرد.

صاحب‌خبر - «حیدرشاه اکبراف» وزیر سابق کشاورزی تاجیکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه با اشاره به نزدیک شدن روز قدس که از طرف «امام خمینی» (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به این نام برگزیده شده است، برجسته کردن اهمیت این موضوع از طریق رسانه‌های گروهی، شبکه‌های اجتماعی و محافل مربوطه برای مسلمانان را امری ناگزیر توصیف کرد.

به اعتقاد این صاحب‌نظر مسائل تاریخ، هیچ انسان واقعی نمی‌تواند نسبت به 7 دهه ظلم و استبدادی که برمردم فلسطین روا داشته می‌شود، بدون تفاوت باشد. در حالی که آمریکا و غرب به عنوان «مدافع» دموکراسی و عدالت جهانی، در اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم دست دارند و سازمان ملل متحد نیز در انجام نقش خود عاجز و ناتوان است و تنها راه مقاومت و جهاد مردم فلسطین است که می‌تواند نتیجه داشته باشد.

وی گفت: قدرت مقاومت طی 3 مرحله تجاوز مسلحانه رژیم صهیونیستی در سال‌های 2008، 2012 و 2014 علیه نوار غزه به نمایش گذاشته شد و به اشغالگران اجازه نداد تا به اهدافی که اعلام کرده بودند، دست یابند. ضمنا رژیم صهیونیستی علیه مردم نوار غزه از سلاح‌های ممنوعه نظیر بمب‌های فسفری و حاوی الیاف کربن استفاده کرد که باز هم این اقدام ضد بشری از سوی آمریکا و غرب نادیده گرفته شد.

اکبراف تاکید کرد: امروز بیش از همه رژیم صهیونیستی و حامیانش از پدیده مقاومت و جهاد مسلحانه مردم فلسطین بیم دارند چرا که مقاومت به عنوان یک نیروی نظامی توانمند در مقابل متجاوزین شکل گرفته و طی جنگی که سال گذشته میلادی اشغالگران علیه نوار غزه راه انداختند، با اقداماتی که مقاومت پیاده کرد خواب را نه‌تنها از چشم سران «تل‌آویو» بلکه بیشتر ساکنان مناطق اشغالی هم ربود. پذیرش آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی در حقیقت به معنای ناکامی و شکست آن در برابر مقاومت فلسطینی بود.

این نماینده سابق پارلمان تاجیکستان، عزت و عظمت امت اسلامی را در گرو آزادی قدس شریف دانست و خواستار مقابله شدید مسلمانان با برنامه‌های رژیم غاصب برای یهودی کردن آن شد.

وی ادامه داد: مشکل فلسطین بدون بازگرداندن میلیون‌ها نفر آواره به موطن خود راه‌حل واقعی پیدا نخواهد کرد اما رژیم جعلی صهیونیستی با استفاده از پشتیبانی آمریکا و غرب و سکوت باقی قدرت‌ها بخصوص کشورهای عربی همه‌روزه به مصادره بخش‌های دیگری از باقی‌مانده‌های سرزمین‌های فلسطینی مشغول می‌شوند. در چنین شرایطی باید سازمان‌ها و نهضت‌های در کشورهای مسلمان (به خصوص عربی) به جلب توجه مردم به این موضوع مشغول شوند تا نگذارند که دولت‌های این کشورها بازده‌ ساله‌های دیگر نسبت به این موضوع ایمانی و اسلامی بی‌تفاوتی کامل نشان دهند.

این مقام سابق تاجیک با اشاره به نهضت‌های که طی 5 سال گذشته در منطقه اتفاق افتاد، تصریح کرد: روند بیداری اسلامی که در برخی از کشورهای اسلامی اتفاق افتاد تا جای موجب نگرانی رژیم صهیونیستی و حامیانش شد که به سرعت به فکر منحرف کردن آن شدند. به خاطر انحراف مسیر حرکت‌های اسلام‌خواهی مردم، رژیم جعلی و متحدان غربی و شرقی‌اش اقدام به ایجاد کانون‌های جدید بحران در منطقه کردند.

وی تأکید کرد: امروز خونریزی‌هایی که در سوریه و عراق به‌ نام اسلام و جهاد از سوی داعش و سایر گروه‌های تروریستی صورت می‌گیرد کوچک‌ترین ارتباطی با دین خدا نداشته بلکه هدف بزرگ کردن اختلاف در میان امت اسلامی و در حاشیه قرار دادن بحث فلسطین و قدس شریف را در نظر دارد.

به اعتقاد وی، به این منظور است که تلاش می‌شود تا بیشتر رویارویی‌های مسلحانه موجود در منطقه به عنوان اختلاف مذهبی و عمدتا شیعه و سنی مطرح شود. مشکلاتی که امروز در سوریه، عراق، یمن و برخی از کشورهای دیگر مسلمان ایجاد می‌شود فقط و فقط این هدف کلان را در نظر گرفته است اما مسلمانان آگاه نباید فریب ترفندهای دشمن را بخورند بلکه با افشاگری برنامه‌های خطرناک آن به حفظ وحدت و همدلی اسلامی کمک کنند.

انتهای پیام

نظر شما