شناسهٔ خبر: 61487534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مکزیک شکایت خود را علیه سازندگان سلاح‌های آمریکایی دنبال می‌کند

وزارت امور خارجه مکزیک روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور امیدوار است شکایتش علیه سازندگان و توزیع کنندگان سلاح‌های گرم در آمریکا بعد از این که در ابتدا در مرحله بدوی رد شده بود، دنبال شود.

صاحب‌خبر -

مکزیک شکایت خود را علیه سازندگان سلاح‌های آمریکایی دنبال می‌کندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزارت امور خارجه مکزیک روز دوشنبه اعلام کرد دولت این کشور امیدوار است شکایتش علیه سازندگان و توزیع کنندگان سلاح‌های گرم در آمریکا بعد از این که در ابتدا در مرحله بدوی رد شده بود، دنبال شود.
به گزارش خبرگزاری شینهوا از مکزیکو سیتی، وزارت امور خارجه مکزیک در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد «دولت مکزیک متقاعد شده است دادگاه استدلال هایش را خواهد پذیرفت».
مکزیک که در اوت ۲۰۲۱ تلاش کرده بود علیه سازندگان و فروشندگان سلاح به اقدام قضایی دست بزند، اعلام کرد اعمال تجاری سهل انگارانه آن‌ها موجب شده است گروه‌های جنایی سازمان یافته به مقادیر فراوانی از سلاح دست یابند.
بر اساس ارزیابی‌های رسمی، سالانه بیش از ۵۰۰ هزار قبضه سلاح به طور غیر قانونی از طریق مرز وارد مکزیک می‌شود و به جنایت‌های خشونت آمیز در این کشور دامن می‌زند.
دادگاه ناحیه ماساچوست آمریکا در سپتامبر ۲۰۲۲ شکایت مکزیک را رد کرده بود. مکزیک به این تصمیم دادگاه درخواست تجدید نظر کرده است و روز دوشنبه استدلال‌های شفاهی خود را برای این که پرونده پیگیری شود، ارائه کرده است.
وزارت امور خارجه مکزیک خاطر نشان کرد «مکزیک تلاش‌ها و اقدام‌های خود را برای مبارزه علیه برچسب‌ها و پیشداوری‌هایی که از طریق قاچاق سلاح بر آن‌ها خورده است، دنبال خواهد کرد».

نظر شما