شناسهٔ خبر: 61486325 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سلاجقه در بازدید از شهرک صنعتی بهارستان:

بازچرخانی آب نخستین گام برای ایجاد شهرک صنعتی سبز است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، بازچرخانی آب را نخستین گام برای ایجاد شهرک صنعتی سبز توصیف کرد و گفت: گام بعدی باید جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرک باشد، به نحوی که همه واحدها آب باران را در مجموعه خود جمع‌آوری و به یک سیستم واحد هدایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست، علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست با سفر به استان البرز از شهرک صنعتی بهارستان در ۱۵ کیلومتری شهر کرج بازدید کرد.

شهرک صنعتی بهارستان که بخشی از عواید فروش خود را به موسسه خیریه کهریزک اختصاص می‌دهد، در تلاش است که پساب خروجی سیستم تصفیه خود را بازچرخانی کند و طراحی این سیستم را آغاز کرده است. این اقدام با توجه به کمبود منابع آبی در استان البرز، نکته‌ای حائز اهمیت محسوب می‌شود.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه از بخش توسعه شهرک بهارستان تحت عنوان فاز سه شهرک نیز بازدید کرد.

سلاجقه در این بازدید، تلاش برای اجرای بازچرخانی آب را نخستین اقدام برای تبدیل شدن به شهرک صنعتی سبز توصیف کرد و گفت: گام بعدی باید جمع‌آوری آب‌های سطحی در شهرک باشد، به نحوی که همه واحدها آب باران را در مجموعه خود جمع‌آوری و به یک سیستم واحد هدایت کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در ادامه اظهار کرد: به سبب توسعه مناطق مسکونی و نزدیک شدن به شهرک، استقرار واحدهای پاک و با تکنولوژی بالا  در دستور کار قرار گیرد.

نظر شما