شناسهٔ خبر: 61455283 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

نماینده مجلس شورای اسلامی: آزادی بیان غربی چیزی جزء توحش نیست/ سفیر سوئد باید اخراج شود

نظری خانقاه گفت: در اولین اقدام باید سفیر سوئد را از تهران اخراج کنیم و هیج عذر و بهانه‌ای در این مورد پذیرفتنی نیست.

صاحب‌خبر -

«سید غنی نظری خانقاه» نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد و لزوم برخورد قاطع جهان اسلام با این اقدام جسورانه اظهار داشت: در اولین اقدام باید سفیر سوئد را از تهران اخراج کنیم و هیج عذر و بهانه‌ای در این مورد پذیرفتنی نیست.

نظری خانقاه خاطرنشان کرد: دولت سوئد ضمن اینکه باید از همه کشورهای جهان عذرخواهی کند، بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای فرد هتاک را به اشد مجازات برساند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقوله آزادی بیان غرب چیزی جزء توحش نیست، گفت: معنی ازادی بیان مجاز بودن افراد برای اهانت به مقدسات دو میلیارد نفر مسلمان در کره زمین نیست، از این سو انتظار داریم که دستگاه دیپلماسی در رایزنی با سایر کشورهای اسلامی اقدامات لازم را در پاسخ به این اهانت انجام دهد.

وی افزود: خوشبختانه چندی پیش بسیج دانشجویی اقدام بسیار خوبی را در مقابل سفارت سوئد انجام داد، معتقدم این تحصن و تجمع تا اخراج سفیر سوئد و عذرخواهی دولت سوئد ادامه پیدا کند.

به گزارش دفاع‌پرس، پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در واکنش به هتک حرمت دوباره قرآن در سوئد، گفت: این بسیار واضح و روشن است که بی احترامی به کتب مقدس و اماکن عبادت غیر قابل قبول است اما متاسفانه قرن‌ها است که از این گونه اقدامات برای تحریک استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: احترام مردم به مذهب یکدیگر مهم است و مردم نباید رسیدگی به این مسائل را در اختیار خود بگیرند.

همچنین سفیر دانمارک ظهر شنبه در پی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در کپنهاگ توسط مدیرکل غرب اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این نشست احضار، مدیرکل غرب اروپا ضمن محکومیت هرگونه تعرض به مقدسات اسلامی در هر کجای جهان، تصریح کرد: کتاب سوزی در اروپا یادآور فضای تیره و تار دوران جهالت و قرون وسطا است که به نوبه خود بزرگترین تهدید برای آزادی فکر و اندیشه در غرب است.

سفیر دانمارک با ابراز تأسف از جسارت صورت گرفته به قرآن کریم، تصریح کرد: بی احترامی به دیگر ادیان یک عمل شرم‌آور است. بر این اساس دولت دانمارک خود را از این تحریکات شرم‌آور که هدفی جز ایجاد تفرقه ندارد، جدا می‌کند.

انتهای پیام/371

نظر شما