شناسهٔ خبر: 61452953 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هشدار درباره چنددستگی در ارتش اسرائیل

مرکز پژوهش‌های امنیت ملی رژیم صهیونیستی به دولت این رژیم نسبت به خطر فروپاشی ارتش هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، مرکز پژوهش‌های امنیت ملی رژیم صهیونیستی از دولت خواست که فوراً طرح موسوم به اصلاحات قضایی که موجی از اعتراضات را در اسرائیل به راه انداخت، متوقف کند.

این مرکز با تأیید اینکه ارتش با خطر تجزیه مواجه است، اعلام کرد: ارتش در مسیری حرکت می‌کند که معادله بازدارندگی منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.

مرکز پژوهش‌های امنیت ملی رژیم صهیونیستی افزود: آنچه در داخل اسرائیل اتفاق می‌افتد در ازای تهدیدهای فزاینده از چند جبهه است.

این مرکز با بیان اینکه آنچه قبلاً نسبت به آن هشدار داده بود، محقق شده و آسیب به امنیت ملی اسرائیل به واقعیت تبدیل شده است، افزود: در صورت غلبه یکی از طرفین بر دیگری، آسیب بسیار بیشتر خواهد شد، بنابراین تنها راه نجات، توقف فوری این طرح اصلاحات قضایی در کنست است.

این مرکز همچنین از دولت خواست فوراً اصلاحات قضایی را که موجی از اعتراضات را در اسرائیل برانگیخته است و هرج و مرج را به درون نهاد نظامی اسرائیل سرایت داده است، متوقف کند.

این در حالی است که عاموس یادلین، رئیس سابق بخش اطلاعات نظامی اسرائیل (امان)، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر را به آسیب زدن به امنیت اسرائیل متهم کرده و اصلات قضایی مورد نظر او را «کودتای قضایی» توصیف کرد.

در روزهای اخیر صدها نفر از نیروهای ذخیره بخش‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند در صورت تصویب طرح موسوم به اصلاحات قضایی، فعالیت خود در تشکیلات نظامی این رژیم را متوقف خواهند کرد.

انتهای پیام

نظر شما