شناسهٔ خبر: 61450831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شیعیان مسکو، هتک حرمت قرآن کریم در اروپا را محکوم کردند

مسکو- ایرنا- شماری از شیعیان روسیه در آیین سوگواری ماه محرم در آستانه سالروز شهادت امام حسین (ع) در مرکز اسلامی مسکو، هتک حرمت قرآن کریم کتاب آسمانی مسلمانان جهان را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

در این آیین، عزاداران حسینی در حالی که کتاب آسمانی قرآن کریم را در دست داشتند، ندای «الله اکبر» سر دادند و انزجار خود را از اهانت به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان در غرب اعلام کردند.

شیعیان مسکو، هتک حرمت قرآن کریم در اروپا را محکوم کردند

اوایل تیرماه ۱۴۰۲ هتک حرمت قرآن کریم و سوزانده شدن کتاب مقدس مسلمانان توسط یک افراطی سوئدی در بیرون مسجد اصلی شهر استکهلم ، موجی از محکومیت را در میان کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی به دنبال داشت.
این فرد هتاک در تکرار اقدامات موهن و اسلام ستیزانه خود باری دیگر اواخر تیرماه ۱۴۰۲، نسخه ای از کلام الله مجید را در برابر سفارت عراق در استکهلم لگدکوب کرد.
در آخرین رخداد در این پیوند، یک گروه افراطی و ضد اسلام‌ در دانمارک ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲ مقابل سفارت عراق در کپنهاگ در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را به آتش کشید. این اقدام تحت حفاظت پلیس دانمارک انجام شد. فرد هتاک، پرچم عراق را نیز به آتش کشید.
هتک حرمت به قرآن کریم، موجی از اعتراض در کشورهای اسلامی از جمله کشورمان را در پی داشت و با واکنش قاطع دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همراه شد.
از آن جمله، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: به دستور رئیس جمهور، سفیر جدید سوئد تا زمانی که دولت این کشور اقدام جدی برای مقابله با هتاکی مستمر به مقدسات اسلامی انجام ندهد، اجازه بازگشت به ایران را نخواهد داشت و سفیر جدید ایران هم به این کشور اعزام نخواهد شد.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه نیز در صفحه شخصی خود در فضای مجازی در واکنش به اقدام برخی افراد در دانمارک و سوئد در راستای هتک حرمت قرآن کریم نوشت: اگر کتاب سوزی آزادی بیان است، اعصار تاریک (قرون وسطی) دوران طلایی آزادی اروپا بوده است.
جمهوری اسلامی ایران ضمن احضار سفیر سوئد در تهران و اعلان محکومیت شدید این اقدام که با مجوز دولت سوئد انجام شده، از اعزام سفیر جدید خود به این کشور خودداری کرده است.
همچنین، سفیر دانمارک در ایران نیز از سوی وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض و محکومیت شدید این اقدام به وی ابلاغ شد.

نظر شما