شناسهٔ خبر: 61429468 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای آزمایشی طرحی برای کاهش صف‌های بنزین

طرح آزمایشی تخصیص بنزین با کارت بانکی و بر اساس کد ملی، آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

اجرای آزمایشی طرحی برای کاهش صف‌های بنزین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، بهمن پارسال گزارشی درباره طولانی بودن صف‌های دریافت بنزین در برخی جایگاه‌های سوخت از بخش خبری نیمروزی پخش شد؛ جایگاه‌داران می‌گفتند که علت طولانی بودن صف‌های دریافت بنزین، خرابی قطعات سامانه هوشمند سوخت است و زمانی که کارت سوخت وارد کارتخوان این­ سامانه می‌شود، ­نمی‌تواند کارت را بخواند.
 
سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور می‌گفت که ­به طور میانگین ۴۰ درصد نازل‌ها­ به علت خرابی تجهیزات سامانه هوشمند سوخت­ غیرفعال هستند، اما مدیران این سامانه که اسفند پارسال همراه با دوربین خبرگزاری صداوسیما به بازدید سرزده از جایگاه‌های سوخت آمده بودند، نظر دیگری داشتند.
 
آقای سرومیلی معاون اجرایی سامانه هوشمند سوخت گفته بود: فقط چهار درصد از ۵۵ هزار نازل جایگاه سوخت غیرفعال هستند.
 
مردم که متوجه حضور مدیران سامانه هوشمند سوخت شده بودند، پس از شنیدن توضیحات آن‌ها گفتند که این توضیحات قانع‌کننده نیست؛ زیرا خیلی معطل می‌شوند و مسئولان وزارت نفت موظف به برطرف کردن همه مشکلات در توزیع بنزین هستند.
بیشتر بخوانید:
با گذشت بیش از پنج ماه از این بازدید سرزده، طرح ساماندهی کارت‌های سوخت آغاز شده تا با الزامی شدن استفاده از کارت‌های سوخت شخصی، خرابی کارتخوان‌های سامانه هوشمند سوخت و صف‌های دریافت بنزین کاهش یابد، اما بررسی‌های میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما نشان می‌دهد که هنوز صف‌های طولانی به علت غیرفعال بودن نازل‌ها­ در جایگاه‌های سوخت وجود دارد.
 
شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصمیم گرفته برای رفع این مشکل، سهمیه بنزین را بدون تغییر در میران و قیمت، به جای کارت سوخت با کارت بانکی و بر اساس کد ملی تخصیص دهد؛ آقای علی اکبر نژادعلی مدیرعامل این شرکت گفته، با استفاده از کارت‌های بانکی (کارت مغناطیسی) به جای کارت‌های هوشمند سوخت، نگهداشت تجهیزات سامانه هوشمند سوخت راحت‌تر می‌شود.
 
مدیر سامانه هوشمند سوخت هم گفته، طرح تخصیص بنزین با کارت بانکی و بر اساس کد ملی، پیش از ورود به مرداد امسال، ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
 
<div id="video-display-embed-code_9919251"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3914672/9919251?width=565&height=316"></script></div>
 
گزارش از رقیه هویدا - خبرنگار گروه انرژی خبرگزاری صداوسیما

نظر شما