شناسهٔ خبر: 61400132 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سید حسن نصرالله: فردا ملت‌های عربی- اسلامی در دفاع از قرآن تظاهرات می کنند

نصرالله در سومین شب ماه محرم الحرام تاکید کرد: فردا در کشورهای عربی - اسلامی تظاهرات در محکومیت هتک حرمت قرآن برگزار شود و شعار آن «اخراج دیپلمات‌های سوئدی از کشورهایمان و خروج دیپلمات‌هایمان از سوئد» است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المنار، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سومین شب ماه محرم الحرام در ضاحیه جنوبی با محکوم کردن هتک حرمت قران کریم گفت: ما متاسف و ناراحت هستیم از آنچه امروز رخ داد، یک عمل زشت جدید که حرمت قرآن ما را نقض کرد.

 

 نصرالله گفت: ما در سوئد شاهد هتک حرمت به قرآن کریم و سوزاندن پرچم عراق و توهین به دولت و مردم این کشور بودیم.

 

وی تاکید کرد: آنچه شاهد آن بودیم، تحریک احساسات مسلمان بود، واضج است که هرکس قرآن کریم را آتش زده یا به آن هتک حرمت کرده است، با اجازه دولت سوئد بوده است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هتک حرمت قرآن، خدشه وارد کردن به احساسات همه مسلمانان است و مردم حق دارند که نسبت به این مسئله ابراز خشم کنند.

 

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آنچه دولت عراق انجام داد، شجاعانه و حکیمانه است و موضعگیری عالی است.

 

دبیرکل حزب الله لبنان گفت:  اگر می خواهیم سوزاندن و هتک حرمت قران کریم که در سوئد رخ داد، تکرار نشود، همه کشورهای عربی و اسلامی باید همان کاری را انجام دهند که عراق انجام داد و این کمتر از همه است.

 

وی از ملت‌های عربی و اسلامی خواست تا از دولت‌هایشان بخواهند که سفیران خود را از سوئد فرابخوانند و سفیران سوئد را از کشورهایشان اخراج کنند.

 

نصرالله افزود: ما از دولت لبنان می خواهیم سفیر یا کاردار خود را از سوئد خارج کند و سفیر سوئد را از لبنان اخراج کند.

 

سید حسن نصرالله گفت: فردا همه دنیا باید ببیند که چگونه قرآن خود را در آغوش می گیریم و همه دنیا باید ببیند که چگونه با خون و قلبمان از آن محافظت می کنیم و این مسئولیت همه ماست. به همین فردا جمعه( 30 تیر 1402) در دفاع از قرآن تظاهرات انجام شود و شعار آن را «اخراج دیپلمات‌های سوئدی از کشورهایمان و خروج دیپلمات‌هایمان از سوئد» عنوان کرد.

 

وی افزود: مسئولیت ما و مومنان ایجاد جامعه صادق، مومن، فداکار، مشتاق برای حمایت از امام زمان(عج) است.

 

وی ادامه داد: اهانت توسط همان دولت تکرار می شود و طرف نادانی که پشت عامل جنایتکار ایستاده است، تلاش دارد به عراق و ایران اهانت کند، اما توهین به قرآن اهانت به همه مسلمانان است.

 

 سید حسن نصرالله گفت: از برادران و خواهران در همه مناطق و روستاها دعوت می کنم در همه مساجد حضور یابند و قرآن‌های خود را در دست بگیرند. همچنین از دولت خواسته می شود موضع قاطع درقبال سوئد اتخاذ شود.  گام بعدی قطع ارتباط با سوئد درصورت تکرار خواهد بود.

 

امروز پنجشنبه سلوان مومیکا به همراه یک شخص دیگر با مجوز دولت و پلیس سوئد دربرابر سفارت عراق در استکهلم به پاره کردن یک نسخه قرآن و تصاویر شخصیت‌های مهم مذهبی از جمله آیت الله خامنه ای، مقام معظم رهبری و «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر و اهانت به پرچم عراق اقدام کرد.

پایان پیام/44

نظر شما