شناسهٔ خبر: 61340591 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

گزارش سال 1401 لندین: اختلال و فیلترینگ، ترافیک و ساخت لندینگ پیج‌ها را بیش از 50 درصد کاهش داد

دیجیاتو

صاحب‌خبر -
گزارش سال 1401 لندین دید خوبی از اثرات اختلال اینترنت و فیلترینگ بر فعالیت‌های مارکتینگ ارائه می‌کند.
 
گزارش سال 1401 «لندین» نشان می‌دهد پاییز سال گذشته با قطعی اینترنت، فیلترینگ و اختلال شدید در زیرساخت کشور، فعالیت‌های بازاریابی متوقف شدند. این امر موجب شد که ساخت لندینگ پیج‌ها در لندین 70 درصد و ترافیک ورودی آن‌ها 50 درصد کاهش یابد.
 
سال 1401 یکی از سخت‌ترین و پیش‌بینی‌ناپذیرترین سال‌ها برای کسب‌وکارها، بالاخص کسب‌وکارهای آنلاین بود. لندین نیز که درزمینه ساخت لندینگ پیج فعالیت می‌کند، از این قاعده مستثنی نبود و در نیمه‌ دوم سال گذشته به‌شدت به چالش کشیده شد.
 
حال این مجموعه گزارشی از عملکرد و وضعیت خود در سال گذشته را منتشر کرده است. گزارش سال 1401 لندین شامل چهار بخش اصلی است. در این گزارش ابتدا رخدادهای مهم لندین به تفکیک فصل مرور می‌شود، سپس آمار و ارقام بازدیدها و کاربران، آمار و ارقام پشتیبانی و آزمایشگاه فرود لندین مطرح شده و درنهایت به دسته‌بندی کانال‌های ورودی و موضوعات لندینگ پیج‌ها اشاره می‌شود.
 
در سالی که گذشت، 40 میلیون بازدید از صفحات ساخته‌شده با لندین به ثبت رسید. این مجموعه که در نیم سال اول با سیر مثبتی رو به جلو حرکت می‌کرد، در نیمه دوم سال 1401 با چالش‌ها و بحران‌هایی روبه‌رو شد.
 
 
 
همان‌طور که نمودار رویدادهای این شرکت نشان می‌دهد، در پاییز سال 1401 پس از فیلترینگ گسترده، اختلال و قطعی اینترنت و شرایط خاص جامعه، بازدید لندینگ‌ پیج‌های لندین به‌شدت افت کرده است.
 
 
 
این امر ناشی از توقف فعالیت بازاریابی کسب‌وکارها بود، اما در زمستان این فعالیت‌ها دوباره بازمی‌گردند و افزایش کمپین‌ها به رشد بازدید لندینگ پیج‌ها منجر می‌شود.
 
بنابر اعلام لندین، بیش از 30 هزار کسب‌وکار فعال از این مجموعه استفاده می‌کنند و ماهانه بیش از 3 هزار لندینگ پیج فعال توسط لندین میزبانی می‌شود.
 
کاربران برای لندینگ پیج‌ها از کانال‌های تبلیغاتی مختلفی بهره برده که «یکتانت»، «کانال‌های داخلی کسب‌وکار» و «تپسل» پراستفاده‌ترین‌ها بودند.
 
 
 
اما از لحاظ نرخ پرش، بهترین وضعیت به «کانال‌های داخلی کسب‌وکارها»، «اینستاگرام» و «گوگل ادز» اختصاص دارد. نرخ پرش درواقع درصد افرادی را نشان می‌دهد که وارد لندینگ پیج شده، اما آن را بدون هیچ عملی ترک می‌کنند. هرچقدر این مقدار کمتر باشد، بهتر است.

نظر شما