شناسهٔ خبر: 61336044 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ارتباط دما با طول عمر باتری یو پی اس

در کاربرد واقعی یو پی اس، دما تأثیر زیادی بر روند پیری طبیعی باتری دارد. داده‌های تجربی دقیق نشان می‌دهند که هر بار که دما به میزان ۵ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، عمر باتری ۱۰ درصد کاهش می‌یابد، بنابراین طراحی باتری UPS باید باتری را تا حد امکان درجه حرارت نگه دارد.

صاحب‌خبر -

 

محدوده دمای کارکرد باتری UPS 10~30 است (دمای بهینه 25±5 است)، دمای بیش از حد بالا به طور جدی عمر باتری UPS را کاهش می دهد. تمام داده های فنی تحت شرایط دمای نامی 20 درجه سانتیگراد یا 25 درجه سانتیگراد اندازه گیری می شوند. دمای بسیار پایین ظرفیت قابل استفاده باتری های UPS را کاهش می دهد. حد بالای مطلق دمای محیط 55 درجه سانتیگراد است و باتری UPS در حین استفاده نمی تواند از 45 درجه سانتیگراد تجاوز کند.

برای باتری های UPS، در محدوده 15 درجه سانتی گراد تا 35 درجه سانتی گراد، ولتاژ شارژ با تغییرات دما نیازی به تنظیم ندارد. اگر دمای محیط از این محدوده منحرف شود، ولتاژ شارژ باید متناسب با تغییر دما تنظیم شود تا باتری یو پی اس 200 آمپر صبا در شرایط مساعد قرار بگیرد.کاهش قدرت باتری یو پی اس پس از نگهداری طولانی مدت طبیعی است. تلفات برق روزانه باتری UPS 1-3٪ است و باتری قابل شارژ باید بلافاصله شارژ و استفاده شود.

گرم شدن خفیف در هنگام شارژ یک پدیده طبیعی است. هنگامی که باتری یو پی اس به شدت داغ شد، فورا آن را متوقف کنید، در غیر این صورت باعث آسیب به باتری یو پی اس می شود. گرم شدن بیش از حد باتری های یو پی اس به طور کلی یک مشکل شارژر است و چنین شارژرهایی باید روی حالت شارژ آهسته تنظیم شوند. این شارژر بدون عملکرد شارژ آهسته قابل استفاده نیست.گرمای بیش از حد UPS اغلب اتفاق می افتد، تداوم برق شایع ترین دلایل را توضیح می دهد.

1. تهویه مطبوع علل رایج گرم شدن بیش از حد یو پی اس - جریان هوا

تهویه مطبوع در محیط UPS از کار افتاده است. این به سرعت باعث گرم شدن بیش از حد یو پی اس می شود، به بای پس می رود و سپس متوقف می شود.

2. تهویه مطبوع کار می کند اما ناکارآمد است.

تهویه مطبوع کار می کند اما ناکارآمد است، بنابراین حجم کافی هوای مطبوع تولید نمی کند = اثر خنک کنندگی کمتر - از این رو اتاق و UPS بیش از حد گرم می شوند. این معمولاً در روزهای گرم تابستان قابل توجه است. بررسی کنید که واحدهای تهویه مطبوع کافی دارید و همه آنها به طور منظم سرویس می شوند تا میزان خنک کنندگی صحیحی را برای سیستم UPS و باتری یو پی اس 155 آمپر صبا تعیین شده فراهم کنند.

3. تهویه مطبوع - اشتباه رایج

شما یو پی اس را با یک یو پی اس جدید بزرگتر جایگزین کرده اید و انتظار دارید سیستم های تهویه مطبوع موجود خنک کننده کافی را فراهم کنند. تامین کننده یو پی اس شما تایید می کند که UPS جدید شما به چه مقدار خنک کننده A/C نیاز دارد. حدس نزن قبل از داغ شدن بیش از حد یو پی اس جدید، بپرسید.

4. گرد و غبار در داخل یو پی اس جمع می شود.

شرور نادیده، که تمام یو پی اس ها را تهدید می کند، بی سر و صدا داخل یو پی اس و دور از دید ساخته می شود. گرد و غبار جمع شده باعث گرم شدن بیش از حد قطعات می شود و متعاقباً باعث گرم شدن بیش از حد یو پی اس و از کار افتادن آن می شود.

5. بار UPS

یو پی اس بیش از حد بارگذاری شده است. ممکن است بارگذاری تصادفی سرورها به صورت پایین جریان، منجر به قرار گرفتن تمام بار خروجی تنها در یک فاز از UPS شده باشد. که باعث گرم شدن بیش از حد یو پی اس می شود و باتری یو پی اس 7.5 آمپر صبا را هم تحت تاثیر قرار می دهد.

6. تهویه

یو پی اس در محلی بدون تهویه یا خنک کننده قرار می گیرد. هرگز اجازه ندهید یک یو پی اس در چنین شرایطی کار کند زیرا این کار هم باعث گرم شدن بیش از حد یو پی اس می شود و هم خطر آتش سوزی بزرگی دارد.

7. ذخیره سازی

UPS به عنوان قفسه ذخیره سازی استفاده نمی شود. هرگز اشیاء را روی هر یو پی اس یا کابینت باتری قرار ندهید.

8. خدمات

UPS هرگز سرویس نشده است یا فقط به صورت تصادفی سرویس شده است. هیچ قرارداد تعمیر و نگهداری وجود ندارد - زندگی با امید انجام نشده است! بنابراین قطعات بیش از حد کار می کنند و به UPS و باتری 6 ولت 200 آمپر صبا فشار می آورند که باعث ایجاد گرما در داخل می شود.

9. باتری

باتری های قدیمی شروع به از ضعیف شدن کرده اند و به شارژر باتری یو پی اس فشار وارد کرده اند.

12. فرکانس

UPS دارای مشکل فرکانس است - ورودی الکتریکی فراتر از پارامترهایی است که UPS برای پذیرش در هنگام نصب تنظیم شده بود و باعث می شود UPS بیشتر کار کند و بیش از حد گرم شود.

13. شارژر باتری

شارژر باتری یو پی اس به دلیل نزدیک شدن به پایان عمر ناکارآمد کار می کند. از آنجایی که این در داخل یو پی اس است، یک شارژر باتری قدیمی باعث می شود دمای داخل یو پی اس افزایش یافته و سپس بیش از حد گرم شود. اثرات دما روی باتری ها

دمای داخلی یک باتری

جرم حرارتی به این معنی است که چون جرم زیادی دارند، دمای داخلی را بسیار کندتر از دمای هوای اطراف تغییر می دهند. یک بانک باتری عایق شده بزرگ ممکن است در داخل 24 ساعت تا 10 درجه تغییر کند، حتی اگر دمای هوا بین 20 تا 70 درجه تغییر کند. به همین دلیل، سنسورهای دمای خارجی (افزودنی) باید به یکی از پایانه های صفحه مثبت متصل شوند و کمی با نوعی عایق روی ترمینال قرار گیرند. سپس سنسور بسیار نزدیک به دمای واقعی باتری 2 ولت 800 آمپر صبا خواهد بود.

حتی اگر ظرفیت باتری در دماهای بالا بیشتر است، عمر باتری کوتاه می شود. ظرفیت باتری در -22 درجه فارنهایت 50٪ کاهش می یابد - اما عمر باتری حدود 60٪ افزایش می یابد. عمر باتری در دماهای بالاتر کاهش می یابد - به ازای هر 15 درجه فارنهایت بیش از 77، عمر باتری به نصف کاهش می یابد.

 این امر برای هر نوع باتری سرب اسیدی، اعم از مهر و موم شده، ژل، AGM، صنعتی یا هر چیز دیگری صادق است. این در واقع آنقدرها هم که به نظر می رسد بد نیست، زیرا باتری به طور متوسط ​​زمان های خوب و بد را نشان می دهد.

آخرین نکته در مورد دما - در برخی مکان‌ها که شرایط بسیار سرد یا گرم دارند، ممکن است باتری‌هایی به صورت محلی فروخته شوند که دارای قدرت الکترولیت (اسیدی) استاندارد نیستند. الکترولیت ممکن است قوی تر (برای آب و هوای سرد) یا ضعیف تر (برای آب و هوای بسیار گرم) باشد. در چنین مواردی، وزن مخصوص و ولتاژ ممکن است با آنچه نشان می دهیم متفاوت باشد. بهتر است باتری مورد نیاز خود را از نمایندگی رسمی صبا باتری تهیه کنید تا خیالتان راحت باشد که مناسب ترین و با کیفیت ترین جنس را تهیه می کنید.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما