شناسهٔ خبر: 61317190 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قصه تکراری طرح های نیمه تمام

تاخیر در اجرای پل سوخته کلا قائم شهر

پل سوخته کلا قائم شهر، قصه تکراری توقف و تاخیر اجرای پروژه عمرانی که با گذشت هشت سال به اتمام نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ساخت این پل ارتباطی که ازسال ۱۳۹۴ آغازشده بدلیل ناتوانی پیمانکار و عدم تخصیص اعتبارات لازم تاکنون ضمن تجدید مناقصه پیمانکاران در چند نوبت علاوه برکندی روند اجرا، چند سالی نیزمتوقف بوده است.

فرماندار قائم شهر با انتقاد از تعلل و تاخیر در روند اجرای این سازه از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران خواست، باحضور میدانی درمحل طرح و بررسی موانع و مشکلات موجود نسبت به تکمیل و نهایی کردن احداث این پل ارتباطی اقدام کند.

جواد مولایی با اشاره به تردد حدود ۴۰ هزار جمعیت بیش از ۳۰ روستای دهستان بالاتجن قائم شهر ازاین محورگفت: ایجاد این پل ارتباطی علاوه مردم منطقه امکان دسترسی آسان سه شهرستان قائم شهر وسوادکوه شمالی و بابل را با یکدیگر فراهم می‌کند.

فرماندار قائم شهر وجود پارک جنگلی تلار و استقرار دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهردر بالا دست رااز ویژگی‌ها واهمیت فوق العاده این پروژه عمرانی نام برد که باید مورد توجه جدی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران قراربگیرد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ناتوانی پیمانکار و عدم اختصاص بودجه مورد نیازاز سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان را دلایل اصلی توقف و طولانی شدن ساخت پل ارتباطی سوخته قائم شهر اعلام کرد.

کمال علیپور، عدم ارزیابی پیمانکاران پروژه‌های زیر ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دستگاه‌های مسئول را اشکال اساسی در انجام پروژه‌های عمرانی دانست که متاسفانه با برنده شدن پیمانکاران ضعیف در مناقصه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اجرای پروژه پل سوخته کلا قائم شهربا تاخیر و تعلل مواجه شده است

نایب رئیس کمیسون عمران مجلس اظهار امیدواری کرد با اختصاص وتزریق ۱۰ میلیارد تومان بودجه به این پروژه امسال پل ارتباطی سوخته کلا تکمیل وآماده بهربرداری خواهد شد.

ابراهیمی معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران هم با اشاره به پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه، رفع معارضات و آزادسازی زمین‌ها و جابجایی تاسیاست زیر زمینی را ازدلایل تاخیرروند اجرای این پروژه عنوان کرد که بااختصاص بودجه موردنیاز ساخت پل ارتباطی سوخته کلا قائم شهرامسال نهایی و تکمیل خواهد شد.

نظر شما