شناسهٔ خبر: 61313882 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چشم‌انداز اشتغال با ۴ طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

برنامه‌ریزی برای طرح‌هایی مانند پتروپالایش گچساران، پتروشیمی چرام، میدان گاز مختار (بویراحمد) و مینی پالایشگاه دهدشت در دومین سفر استانی رئیس جمهور، چشم‌انداز روشنی برای اشتغال و افزایش تولید در کهگیلویه و بویراحمد ترسیم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، استان کهگیلویه و بویراحمد که با ۱۰ واحد بهره‌برداری، هفت واحد نمک‌زدایی، ۹ ایستگاه تقویت فشار گاز، چهار ایستگاه تزریق، سه کارخانه گاز و گاز مایع، ۶ واحد آب‌رسانی و ۸۵ مجموعه سرچاهی با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله از چهار اینچ تا ۵۲ اینچ از مناطق نفت خیز مهم کشور محسوب می‌شود، اما به جز پتروشیمی در آستانه بهره‌برداری گچساران و پتروشیمی در دست ساخت دهدشت از این ظرفیت کمتر برای اشتغال‌زایی استفاده شده با این طرح‌ها شاهد بهره‌وری بهتر از منابع موجود خود خواهد بود.

چشم‌انداز اشتغال با ۴ طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد

دولت سیزدهم تاکنون با برنامه ریزی‌های دقیق برای رونق اشتغال تلاش‌های گسترده‌ای را در کهگیلویه و بویراحمد انجام داده به طوری که بر اساس آمار موجود در حالی که ۲ سال پیش نرخ بیکاری استان ۱۰.۲ درصد بوده، در زمان حاضر این شاخص به ۶.۷ درصد کاهش یافته تصمیم دارد تا با آغاز عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ صنعتی گام‌های تحول‌آفرینی برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی ساکنان این استان غنی، اما کمتر توسعه یافته بردارد.

برآورد‌ها نشان می‌دهد که بهره برداری از طرح‌های بزرگی که در دومین سفر رئیس جمهور به استان پیش بینی شده بیش از ۶ هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند که این آمار نشان دهنده تحول آفرین بودن آنان است.

از آنجا که اشتغال گام نخست برای داشتن یک زندگی نرمال است امید می‌رود مسئولان بتوانند ضمن اجرای این طرح‌ها در مدت زمان پیش بینی شده با ایجاد فرصت‌های شغلی به توسعه اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد کمک کند.

آقای رئیسی، فردا دوشنبه در سفری ۲ روزه عازم استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود. این دومین سفر رئیس جمهور به این استان است.

میدان گازی مختار، پتروپالایشگاه گچساران با خوراک ۱۰۵ هزار بشکه در روز و ظرفیت اشتغال‌زایی برای چهار هزار نفر، پتروشیمی چُرام در دشت آهو با پیش‌بینی سه هزار فرصت شغلی، مینی‌پالایشگاه دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز و ۵۰۰ شغل و سد سقاوه از طرح‌های مهمی هستند که قرار است در سفر رئیس‌جمهور افتتاح شوند.

اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در سفر دوم دولت پیش‌بینی شده که در دو تا سه سال تخصیص داده می‌شود و سرجمع اعتبارات در حوزه سرمایه‌گذاری و صنایع بزرگی که عملیات احداث آن آغاز می‌شود، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

نظر شما