شناسهٔ خبر: 61283784 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اهمیت باتری یو پی اس در منبع تغذیه بدون وقفه

باتری های یو پی اس مهم ترین جنبه یک منبع تغذیه بدون وقفه هستند. این باتری یو پی اس است که در صورت قطع برق، برق سیستم یو پی اس را تامین می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یک مجموعه باتری یو پی اس قدیمی یا بد نگهداری می تواند بر زمان استقلال منبع تغذیه اضطراری شما تأثیر بگذارد و در صورت قطع برق منجر به یک مشکل بزرگ شود.

تست بانک بار

تست بانک بار اطلاعاتی در مورد استقلال باتری یو پی اس 200 آمپر صبا در زمان آزمایش و همچنین یکپارچگی تمام اتصالات الکتریکی ارائه می دهد. این آزمایش زمانی انجام می شود که منبع تغذیه اضطراری (UPS) تحت شرایط بار باشد تا اطمینان حاصل شود که باتری ها به خوبی کار می کنند یا نشان می دهد که آیا هر یک از باتری ها به پایان عمر کاری خود نزدیک می شوند یا در شرف از کار افتادن هستند. آزمایش با دستگاهی انجام می شود، بانک بار، که بار الکتریکی ایجاد می کند، بار را به سیستم UPS یا ژنراتور اعمال می کند و توان خروجی منبع را تبدیل یا تلف می کند.

هنگام آزمایش یک سیستم، بانک بار نباید بیش از 20 متر از پایانه های PDU یا UPS قرار گیرد. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که برای اتلاف گرما باید به فن‌های بانک بار اجازه داده شود تا سیستم را خنک کنند. یک بار مقاومتی بارهای مقاومتی واقعی را تحریک می کند، مانند نورهای رشته ای و بارهای گرمایشی و همچنین مؤلفه ضریب توان مقاومتی یا واحد بارهای مغناطیسی.

پس از اتمام آزمایش بانک بار، عملکرد سیستم با استفاده از اندازه گیری های انجام شده در حین تخلیه تعیین می شود. این تست برای شناسایی مشکلات ژنراتورها یا سیستم‌های UPS مفید است و باعث می‌شود اقدامات فوری برای تسهیل کارایی آن انجام شود.

تست امپدانس

تست امپدانس روشی برای نظارت بر مقاومت داخلی است تا مشخص شود کدام سلول‌ها ضعیف‌ترین یا غیرعادی هستند و ممکن است منجر به خرابی باتری در آینده شود. یک جریان الکتریکی به صورت متوالی از هر باتری عبور می کند تا امپدانس داخلی هر باتری را رمزگشایی کند.

با بالا رفتن سن باتری یو پی اس 155 آمپر صبا امپدانس آن افزایش می یابد، جایی که مقاومت داخلی کمتر به طور کلی ظرفیت بالاتر را نشان می دهد. افزایش می تواند نشان دهنده کاهش ظرفیت باتری یا تخریب باشد.هر سیستم UPS (منبع برق اضطراری) شامل یک باتری است که پس از مشخص شدن افت برق از منبع اصلی شروع به کار می کند.

باتری این است که عمر پشت هر سیستم تجاری یو پی اس است. باتری یو پی اس به عنوان منبع تغذیه ثانویه عمل می کند که اجازه می دهد دانش در صورت خرابی بیلبورد ذخیره شود. متأسفانه باتری ضعیف ترین حلقه در هر سیستم UPS تجاری است. باتری های یو پی اس باید به درستی نگهداری و نظارت شوند تا عمر آنها طولانی شود، ملاحظات ایمنی کاهش یابد و مهمتر از همه، جلوگیری از گذشت زمان. این راهنمای ساده زیر را دنبال کنید تا اهمیت نگهداری و مشاهده باتری صبا باتری به شما گفته شود و روش انجام موثر این وظایف را درک کنید.

مانیتور باتری های سیستم UPS تجاری برای پشتیبان گیری موثر در مواقع اضطراری

یک یو پی اس ممکن است دستگاهی باشد که به رایانه ها یا دستگاه های محاسباتی اجازه می دهد در طول خرابی بیلبورد در حال اجرا باشند. به طور همزمان از دستگاه های فوق الذکر در برابر نوسانات برق محافظت می کند. این باتری به عنوان منبع تغذیه ثانویه عمل می کند و اجازه می دهد دانش کامپیوتر قبل از تخلیه کامل باتری ذخیره شود.

 باتری‌های سیستم UPS تجاری باید به درستی نگهداری و نظارت شوند تا اطمینان حاصل شود که UPS می‌تواند در صورت نیاز طبق طراحی کار کند. بازرسی ها و آزمایش های معمول به طور مشابه به عنوان دستگاه های مشاهده باتری یو پی اس 7.5 آمپر صبا به عنوان بخشی از یک برنامه تعمیر و نگهداری صحیح استفاده می شود.

 فقط یک سلول با عملکرد ضعیف می تواند باتری کامل را به خطر بیندازد و ممکن است زمان تکرار UPS یا بدتر از آن را به شدت کاهش دهد.

پنج نکته برای تعمیر و نگهداری و نظارت بر باتری سیستم UPS تجاری

برای پشتیبان گیری موثر در شرایط اضطراری، باتری های سیستم UPS تجاری را مانیتور کنید. منبع تغذیه اضطراری (UPS) ممکن است وسیله‌ای باشد که به رایانه‌ها یا دستگاه‌های محاسباتی این امکان را می‌دهد تا برای مدت زمانی بین زمانی که بیشترین منبع تغذیه از بین می‌رود تا زمانی که منبع تغذیه انتخابی شروع به کار کند، فعال بمانند.

 به طور همزمان از دستگاه های فوق الذکر در برابر نوسانات برق محافظت می کند. یو پی اس شامل باتری 6 ولت 200 آمپر صبا است که به محض تشخیص قطع شدن برق از بیشترین منبع تغذیه، شروع به کار می کند. این باتری به‌عنوان منبع تغذیه ثانویه عمل می‌کند و اجازه می‌دهد اطلاعات روی رایانه یا دستگاه قبل از تخلیه باتری ذخیره شود.

 این باتری‌هایی که از UPS پشتیبانی می‌کنند، احتمالاً با مانیتورهای راه دور، باید نظارت شوند تا احتمال از دست دادن دانش خرابی و آسیب ابزار دقیق افزایش برق کاهش یابد.

دمای محیط باتری سیستم UPS تجاری را به درستی حفظ کنید

تنظیم دمای محل نگهداری باتری ها چیزی است که عمر آنها را تعیین می کند. باتری ها نمی توانند در تنظیمات خیلی گرم یا خیلی سرد کار کنند، در نتیجه توانایی آنها در ذخیره و اتلاف انرژی به خطر می افتد. توصیه دما توسط سازنده باید به شدت رعایت شود. اعتقاد بر این است که افزایش دمای حد بالاتر، طول عمر باتری را هر 10 درجه نصف می کند. اگر کارایی یک باتری در جریان باتری UPS به خطر بیفتد، این یک خطر عالی در طول دوره زمانی یک مرکز دانش است.

از بین تمام دلایل خرابی UPS، خرابی باتری نیمی از آنها را تشکیل می دهد. اینها باتری ها را به عنوان مهمترین ابزارآلات آسیب پذیر در سیستم UPS تجاری ایجاد می کنند، بنابراین تعمیر و نگهداری و نظارت بالا را تضمین می کنند. نگهداری این باتری ها ضروری است، زیرا آنها برای تضمین مدت زمانی که در طول یک مرکز دانش اغلب حفظ می شود، حیاتی هستند.

خطر آتش سوزی را با نظارت از راه دور بر باتری سیستم UPS تجاری کاهش دهید

هنگام مشاهده عملکرد باتری 2 ولت 800 آمپر صبا  ، باید توجه ویژه ای به دمایی که در فضای سرور ایجاد می کند، داشته باشید. این باتری ها حتی ممکن است یک خطر شومینه در مرکز دانش پس از استفاده از باتری های ذرات فلزی باشند. چنین باتری هایی در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند زیرا در طراحی آنها یک لایه میانی پوشش داده شده در طول یک ماده قابل احتراق وجود دارد. هدف این لایه تأیید این است که حرکت اقتصادی یون‌ها در باتری وجود دارد، زیرا اغلب این چیزی است که به باتری کمک می‌کند انرژی را به طور مشابه ذخیره کند. برای جلوگیری از شکستن شومینه، برای اپراتورهای مرکز دانش ضروری است که از راه حل های مشاهده دما استفاده کنند. هنگامی که باتری شروع به گرم شدن بیش از حد یا خرابی می کند، این ممکن است به سادگی از طریق مشاهده از راه دور تشخیص داده شود، و در نتیجه، از آتش سوزی اجتناب شود.

انتهای پیام

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

برچسب‌ها:

نظر شما