شناسهٔ خبر: 61274423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سرعت طوفان در زابل به ۱۰۱ کیلومتر در ساعت رسید

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۳ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۶۰۰ متر کاهش داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره کل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان، محسن حیدری گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۱ کیلومتر در ساعت بامداد امروز ۲۳ تیر ۱۴۰۲ زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را در ایستگاه هواشناسی به ۶۰۰ متر کاهش داد. همچنین در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۲ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا ۶۰۰ متر  کاهش داد.

 مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین غبار حاصل از طوفان امروز منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به ۲ هزار متر و ایستگاه نصرت آباد به ۳هزار متر کاهش داد.

حیدری بیان کرد: تا اوایل هفته آینده در شمال استان وزش باد شدید و گردوخاک گاهی طوفان گردوخاک پیش بینی می شود. طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی افزایش غبار و وزش باد نسبتاً شدید برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

محسن حیدری توصیه کرد: از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری شود. احتیاط در تردد های جاده ای و همچنین از عبور مرور در کنار ساختمان در حال ساخت و قدیمی به خاطر احتمال ریزش خودداری کنید.

پایان پیام/3139

نظر شما