شناسهٔ خبر: 61268958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

لیست پروازهای داخلی ماهان از تمامی شهرها

بلیط پرواز ماهان را می توان برای تمامی شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد و کیش و همچنین شهرهای کوچک تر رزرو کرد.

صاحب‌خبر -

هواپیمایی ماهان به عنوان یکی از بهترین شرکت های هواپیمایی داخلی، با داشتن 40 فروند هواپیمای مختلف، پروازهای متعددی را در مسیرهای داخلی و خارجی انجام می دهد. بلیط پرواز ماهان را می توان برای تمامی شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد و کیش و همچنین شهرهای کوچک تر رزرو کرد. فرودگاه مهرآباد و فرودگاه کرمان، دو قطب اصلی هواپیمایی ماهان بوده که بیشتر پروازهای آن، از این دو فرودگاه انجام می شود. در ادامه لیست پروازهای داخلی ماهان از تمامی شهرها به تفکیک بررسی شده است.

 

پروازهای داخلی ماهان از مبدا تهران

فرودگاه مهرآباد به عنوان یکی از قطب های اصلی هواپیمایی ماهان بوده که پروازهای متعددی نیز از این فرودگاه به شهرهای مختلف انجام می شود. بلیط هواپیما ماهان را می توان از تهران به شهرهای کرمان، یزد، اردبیل، تبریز، مشهد، سیرجان، ارومیه، ایلام، خرم آباد، چابهار، بم، شهرکرد، زابل، شیراز، بندرعباس، اصفهان، طبس، گچساران، یاسوج، بیرجند، ایران شهر، بندر جاسک، بجنورد و جیرفت، رزرو کرد.
تعداد پروازهای داخلی ماهان از مبدا تهران حدود 120 پرواز هفتگی است. بیشترین تعداد پروازها مربوط به تهران به مشهد و همچنین تهران به کرمان است که تقریبا در تمامی روزهای هفته برگزار می شود. همچنین پروازهای تهران به شیراز و تهران به بندرعباس در رده های بعدی مهم ترین پروازهای داخلی ماهان از تهران هستند.

پروازهای داخلی ماهان از کرمان

شهر کرمان و فرودگاه این شهر، قطب اصلی هواپیمایی ماهان است. این شرکت هواپیمایی در سال 1371 در این شهر تاسیس شد که اولین پرواز آن از کرمان به تهران بود. اما هم اکنون با گسترش ناوگان هوایی ماهان، تعداد پروازهای هفتگی این شرکت در هفته به 36 پرواز رسیده است. مهم ترین پروازهای هواپیمایی ماهان از کرمان شامل زیر است:
• پرواز کرمان تهران
• پرواز کرمان مشهد
• پرواز کرمان شیراز
• پرواز کرمان اهواز
• پرواز کرمان اصفهان
• پرواز کرمان تبریز

پروازهای داخلی ماهان از مبدا مشهد

 

 

مشهد یکی دیگر از شهرهایی است که هواپیمایی ماهان، پروازهای متعددی از آن به چندین شهر مختلف انجام می دهد. بیشترین تعداد پرواز ماهان از شهر مشهد، پرواز مشهد تهران بوده که می توانید بلیط هواپیما مشهد به تهران را تقریبا در تمامی روزهای هفته، رزرو کنید. علاوه بر این، پرواز مشهد به زنجان و همچنین مشهد کرمان، جزو مهم ترین پروازهای این مسیر هوایی است. تعداد این پروازها، حدود 11 پرواز هفتگی است که در مسیرهای بالعکس نیز پرواز دارد.

سایر پروازهای داخلی ماهان

همانطور که گفته شد، پروازهای داخلی ماهان از شهرهای مختلف و طبق زمان بندی مشخصی انجام می شود. این پروازها از مبدا شهر تهران معمولا در تمام روزهای هفته پرواز برگزار می شود اما از برخی شهرها تنها یک پرواز در طول هفته انجام می شود. شما می توانید آخرین لیست پروازهای ماهان را از سایت رسمی آن مشاهده کنید. در جدول زیر، لیست مهم ترین پروازهای داخلی ماهان را مشاهده می کنید:

شهر مبدا

شهر مقصد

زاهدان

تهران و چابهار

یزد

تهران، کرمان و اصفهان

اصفهان

تبریز، تهران، کرمان

شیراز

تهران، کرمان و اهواز

چابهار

زاهدان و تهران

ایرانشهر

تهران و جیرفت

جیرفت

تهران و ایرانشهر

اهواز

کرمان و شیراز

کیش

کرمان

سیرجان

تهران

زابل

تهران

بجنورد

تهران

همچنین پروازهای متعدد دیگری وجود دارد که تنها در برخی از روزهای هفته انجام می شود و تعداد آن نسبت به پروازهای دیگر کمتر است.
• پرواز ارومیه به تهران
• پرواز ایلام به تهران
• پرواز خرم آباد به تهران
• پرواز بم به تهران
• پرواز شهر کرد به تهران
• پرواز بندرعباس به تهران
• پرواز طبس به تهران
• پرواز گچساران به تهران
• پرواز یاسوج به تهران
• پرواز بیرجند به تهران
• پرواز بندر ‌جاسک به تهران
• پرواز زنجان به مشهد

در کدام پروازهای داخلی ماهان، کلاس بیزینس وجود دارد؟

هواپیمایی ماهان، یکی از شرکت های هواپیمایی داخلی بوده که علاوه بر کلاس اکونومی، کلاس بیزینس نیز دارد. هواپیمایی ماهان، کلاس بیزینس را تنها در پروازهای پرتردد داخلی و مسیرهای خارجی ارائه می دهد. از این پروازها می توان به پرواز تهران مشهد و بالعکس، تهران کرمان، تهران کیش اشاره کرد. کلاس های بیزینس ماهان به دلیل خدمات بهتر و همچنین کیفیت پذیرایی بالاتر، قیمت بالاتری نسبت به کلاس اکونومی دارد.

 



در پروازهای بیزینس، مسافران علاوه بر اینکه زودتر سوار هواپیما می شوند، هنگام رسیدن به مقصد نیز در اولویت پیاده شدن قرار دارند. در پروازهای بیزینس ماهان، علاوه بر اینکه صندلی های بزرگتر با عرض بیشتری ارائه می شوند، خدمات سرگرمی مانند وای فای نیز وجود دارد. مسافران پروازهای بیزینس می توانند در بدو ورود پک بهداشتی و هچنین پک خواب دریافت کنند. علاوه بر این، مسافران می توانند از منوی غذایی که در هواپیما ارائه می شود، غذای دلخواه را سفارش دهند.

آیا بلیط هواپیما داخلی ماهان را می توان کنسل کرد؟

کنسلی پروازهای داخلی ماهان با توجه به شناسه نرخی، مبدا و مقصد و زمان کنسلی آن متفاوت است. برای کنسلی بلیط هواپیمایی ماهان می توانید مستقیما به سایت هواپیمایی مراجعه کرده و یا از طریق سایتی که از آن بلیط رزرو کرده اید، اقدام کنید.
هزینه کنسلی بلیط هواپیما با توجه به شناسه نرخی درج شده روی بلیط و مدت زمان باقی مانده تا پرواز متفاوت بوده که از 10 درصد تا 70 درصد هزینه بلیط متفاوت است. هنگام خرید بلیط هواپیما ماهان، می توانید قوانین و جریمه کنسلی آن را در قسمت اطلاعات بلیط و یا در صفحه پیش فاکتور مشاهده کنید.

آیا برای پرواز داخلی ماهان، می توان صندلی انتخاب کرد؟

هواپیمایی ماهان جزو ایرلاین هایی است که امکان انتخاب صندلی برای پروازهای داخلی و خارجی را فراهم کرده است. بدین منظور باید وارد وب سایت ماهان شده و در قسمت پذیرش آنلاین، شماره PNR یا شماره مرجع بلیط به همراه کد ملی را وارد کنید. سپس وارد صفحه ای می شوید که می توانید اطلاعات پرواز رزرو شده را مشاهده کرده و سپس صندلی دلخواه را با توجه به نقشه ای که نشان داده می شود، انتخاب کنید. همچنین علاوه بر انتخاب صندلی می توانید وزن چمدان را وارد کرده و با دریافت کارت پرواز، مراحل چک این را به صورت آنلاین انجام دهید.

میزان بار مجاز پروازهای داخلی ماهان چقدر است؟

میزان بار مجاز هواپیمایی ماهان در پرواز داخلی، با توجه به نوع کلاس پروازی و سن مسافر، متفاوت است. در کلاس پروازی اکونومی، میزان بار مجاز در پرواز داخلی برابر 20 و در کلاس بیزینس، 25 کیلوگرم می باشد. همچنین به ازای هر نوزاد می توان تا 10 کیلوگرم بار همراه داشت. در صورتی که میزان بار مجاز مسافر از این مقدار بیشتر باشد، باید به ازای هر کیلوگرم باید یک درصد بهای بلیط را پرداخت کند.

نظر شما