شناسهٔ خبر: 61247267 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: کشورهای مختلفی در حال مذاکره برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران هستند

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نقش توسعه‌ای دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد دریا محور، گفت: باتوجه به جایگاه مطلوب ایران در حمل و نقل دریایی، کشورهای مختلفی در حال مذاکره برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ترانزیتی ایران هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی فتحی در آیین معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان که در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تاکیدهای زیادی نسبت به موضوع اقتصاد دریا محور و دریا پایه دارند.

او گفت: این تاکیدات رهبری در دولت سیزدهم عملیاتی شده و موضوع اقتصاد دریا محور با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی درحال پیگیری است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان را پیشران بخش دریا برشمرد و افزود: اخیرا کمیته راهبردی دولت در بخش اقتصاد دریا محور تشکیل شده که ریاست آن بر عهده معاون اول رییس جمهور است.

فتحی تشکیل این کمیته را منشاء تحول در اقتصاد دریامحور دانست و بیان کرد: به واسطه حجم بسیار زیادی از سرمایه گذاری‌ها در بندر امام خمینی(ره)، روند توسعه‌ای این بندر رشد قابل توجهی داشته است.

او اضافه کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها منجر به زیرساخت‌های مطلوبی برای توسعه ترانزیت از مسیر کریدور شمال جنوب شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: زیرساخت‌های ایجاد شده در این کریدور زمینه مذاکره های اقتصادی مهمی بین ایران و کشورهای همسایه در حوزه ترانزیت کالا شده است.

فتحی در پایان با بیان اینکه ایران در شرایطی است که گروه‌های مختلف از کشورهای منطقه متقاضی بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها هستندف اضافه کرد: قطعا نتیجه همکاری‌های ترانزیتی ایران و کشورهای منطقه، رشد اقتصادی و آثار مطلوبی در حوزه تجاری را برای کشورمان در پی دارد.

لازم به ذکر است که در این مراسم با اعطای حکم انتصاب به امضای علی‌اکبر صفایی معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، "ابوطالب گرایلو" به عنوان سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان معرفی شد.

گرایلو، سرپرستی اداره کل تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی، معاونت بندری استان مازنداران، معاونت دریایی بندر نوشهر، معاونت بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، معاونت دریایی و بندری بندر خرمشهر و ریاست اداره ثبت شناوران بندر خرمشهر از سال‌های ۸۳ تا کنون را در کارنامه مدیریتی بیست ساله خود دارد.

انتهای پیام/

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما