شناسهٔ خبر: 61235908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایش توانمندی خانوار‌های مددجوی بهزیستی

مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و بانوان سازمان بهزیستی کشور از طرح پایش وضع توانمندی خانوار‌های تحت پوشش این سازمان برای اولین بار خبر داد.

صاحب‌خبر -

پایش توانمندی خانوار‌های مددجوی بهزیستیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرکل دفتر توانمندسازی خانواده و بانوان سازمان بهزیستی گفت: این پایش براساس پرسشنامه استاندارد، وضع توانمندی هر خانوار از نظر روانی، اجتماعی و اقتصادی بررسی کرده و نتایج آن مبنای برنامه‌ریزی‌های تخصصی خواهد بود.

نرجس خاتون اسعدی با اشاره به ارزش بررسی‌های تخصصی یادشده تصریح کرد:با استفاده از نتایج پایش وضع توانمندی خانوار‌های تحت پوشش توفیق دولت و بخش غیردولتی در تحقق اهداف مقوله رفاه اجتماعی کشور افزایش قابل توجهی می‌یابد.

اسعدی در پایان به بهره‌مندی ۲۷۶ هزار بانوی سرپرست خانوار از خدمات بهزیستی اشاره کرد و یادآور شد: پرداخت مستمری ماهانه براساس بعد خانوار، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان، بهره‌مندی از ودیعه مسکن، پرداخت کمک هزینه کار و اشتغال، معافیت سربازی برای یک فرزند ذکور، پرداخت کمک‌هزینه درمان و سلامت، پرداخت کمک هزینه تغذیه، بهره‌مندی از برنامه‌های فرهنگی با هدف اوقات فراغت، آموزش مهارت‌های فردی و اجتماعی، مداخلات مددکاری، بهره‌مندی از بیمه اجتماعی شهری و روستایی و تامین لوازم ضروری زندگی از جمله خدمات بهزیستی به بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش است.

نظر شما